RM500 Juta Perjanjian Tembaga Baru Untuk Anzo



RM500 juta perjanjian tembaga baru untuk Anzo


Kini, Anzo Holdings Bhd telah menarik pengeluar keluli yang berpangkalan di India yang difahamkan telah membuat pesanan dan pesanan untuk membeli sekerap tembaga dari pembekal kayu yang bertukar menjadi tembaga bernilai sekitar RM500 juta.

Dan difahamkan, pesanan RM500 juta datang minggu lalu dan Anzo akan mula membekalkan ke India secepat yang mungkin.
Kami fikir Anzo akan membekalkan tembaga melalui CSTME Resources Sdn Bhd, yang mempunyai lesen AP untuk tujuan eksport.

Dimaklumkan, CTSME, yang memiliki sekitar 12 persen saham di Anzo juga membekalkan tembaga untuk Anzo ke Korea Selatan.
Anzo bulan lalu memenangi kontrak bernilai RM1.3 bilion untuk membekalkan sekerap tembaga millberry / gula-gula selama 40 bulan ke Korea Selatan berkuatkuasa 1 Julai.

Ia akan membekalkan hingga 60,000 tan sekerap tembaga kepada CSTME Resources Sdn Bhd pada harga RM23,000 per tan dalam tempoh 40 bulan.


Pada 7 Julai, kami berpendapat Anzo telah membekalkan sekitar 14,000 hingga 15,000 tan tembaga kepada kumpulan Korea Selatan, bernilai sekitar RM18 juta.
Anzo benar-benar berada dalam senarai sekarang. Ini Kerana, Pertama, ia mengumumkan perjanjian tembaga bernilai RM1.3 bilion dengan kumpulan Korea Selatan. Kemudian minggu lalu ia mengatakan bahawa ia membeli syarikat sarung tangan di Manjung, Perak dengan harga RM55 juta yang dapat menghasilkan sehingga 1.2 bilion sarung tangan perubatan setahun.

Kemudian berita keluar bahawa dana global dari Hong Kong atau China telah muncul sebagai pemegang saham utama di Anzo dan kini dana runcit dan institusi juga melihat syarikat itu.
Bolehkah kita mengharapkan lebih banyak daripada Anzo? Penganalisis yang saya bercakap berfikir ya.

Pada kadar yang sedang dilakukan oleh syarikat sekarang, ini akan menjadi salah satu syarikat penerbangan terbang tinggi.
Kami menjangkakan stok akan meningkat pada minggu ini.

Saham Anzo naik ke paras tertinggi baru 26 sen dalam tiga tahun dan akan naik tinggi seperti saham lain yang diperdagangkan di sektor sarung tangan.
Pendapatan Anzo juga diharapkan dapat meningkat dengan ketara kerana perniagaan tembaga dan sarung tangannya yang baru, tidak lupa bahawa perniagaan kayu dan pembinaan yang ada sekarang sedang berjalan.


Anzo pastinya tidak lagi menjadi saham sesen pun tetapi saham tetap di bursa saham tempatan.

Harga tembaga cenderung stabil pada suku yang akan datang walaupun kenaikan baru-baru ini dalam nilai logam merah dan kenaikan ini akan berlaku untuk Anzo.
Niaga hadapan tembaga tiga bulan di London Metal Exchange (LME) menembusi ambang $ 6.000 per tan menjelang akhir bulan Jun - jauh dari paras rendah sekitar $ 4,626.50 pada puncak ketakutan Covid-19 pada bulan Mac.

Pada hari Isnin, tembaga tiga bulan di LME naik 1,2% untuk diperdagangkan pada sekitar $ 6,088 satu tan, lapor Reuters.
Peningkatan tembaga sejak sebulan lalu dari $ 5,700 satu tan ke lebih dari $ 6,000 satu tan berlaku dengan latar belakang harga ekuiti yang turun dan hasil bon, menjadikan tembaga kelihatan terlalu tinggi oleh $ 220 hingga $ 420 per tan berdasarkan hubungan sejarah ini.

Oleh itu, jika anda melihat trend harga ini, Anzo akan menunjukkan prestasi yang luar biasa ditambah dengan potensi pendapatan dari perniagaan sarung tangannya.

Nantikan cerita selanjutnya tentang Anzo ini..


0 ulasan