Anzo Terus Kekal Kenaikan Harga Saham Pengeluar Sarung Tangan Dunia

Tuesday 7 July 2020

Anzo meningkat kepada hampir 30 sen dengan pesanan sarung tangan AS $ 200 juta

Anzo Terus Kekal Kenaikan Harga Saham Pengeluar Sarung Tangan Dunia




Dikhabarkan, Anzo Holdings Bhd telah kembali dibuka positif pagi ini pada pukul 9.00 pagi naik 1.5 sen berbanding harga penutupan semalam 23 sen. Pada jam 9.05 pagi, saham diniagakan pada 24.5 sen.

Dan akhirnya pada jam 9.25 pagi stok mencecah 26 sen dan kemungkinan seterusnya adalah untuk mencapai had.
Saham tersebut telah diperdagangkan secara aktif dalam beberapa minggu terakhir dan dijangka mencapai had minggu ini.


Anzo, dipercayai, telah menerima pesanan dari Amerika Syarikat dan Eropah untuk membekalkan sarung tangan perubatan / sarung tangan nitril mulai tahun ini.
Kami mendengar bahawa nilai pasaran untuk sarung tangan adalah sekitar US $ 200 juta.

Sekiranya ini benar, maka Anzo akan menjadi salah satu saham terpanas di Bursa dan pendapatan dan keuntungan bersihnya juga akan meningkat dengan ketara.
Akhir-akhir ini, ada banyak berita mengenai Anzo dengan pertama kali memenangi kontrak bernilai RM1.3 bilion untuk membekalkan sekerap tembaga kepada pembuat baja besar di Korea Selatan.



Kemudian minggu lalu Anzo membeli kilang pembuatan sarung tangan di Manjung, Perak dengan harga RM55 juta.
Kilang ini mempunyai 9 barisan pengeluaran yang dapat menghasilkan hingga 1.2 bilion sarung tangan perubatan / sarung tangan nitril setahun.

Nampaknya kilang mempunyai lebih banyak tanah untuk pengembangan dan jika Anzo memperluaskan lini pengeluaran semasa, ia dapat dengan mudah menghasilkan lebih dari 2 bilion keping setahun.
Pesanan dari Amerika Syarikat mungkin masuk kerana lonjakan kes coronavirus baru-baru ini.

Amerika Syarikat mencatatkan 39.379 kes koronavirus baru dalam 24 jam pada hari Ahad (Isnin di Malaysia), hari keempat berturut-turut dari jumlah jangkitan baru yang meningkat, termasuk yang tinggi pada 57,683 pada hari Jumaat.

Jumlah kes di AS adalah 2,876,143 dan jangkitan terus meningkat di negara ini. AS juga mencatatkan 234 kematian baru, menjadikan jumlah kematian di negara ini menjadi 129.891.
Amerika Syarikat melewati satu lagi kejayaan coronavirus yang mengerikan semalam ketika angka kematian akibat virus itu meningkat 130.000 orang, menurut jumlah yang dipegang oleh Universiti Johns Hopkins.

Beberapa negara lain di seluruh dunia juga dilanda wabak global seperti Amerika Selatan, Eropah, Rusia, dan India.
Negara-negara membeli sarung tangan perubatan dari pengeluar sarung tangan Malaysia dalam jumlah berbilion-bilion keping dan Anzo sudah pasti akan mendapatkan lebih banyak pesanan.


Post a Comment