Pesanan Sarung Tangan Meningkat Kepada AS $ 200 Juta Dan Terus Meningkat Lagi

Thursday 9 July 2020


Pesanan Sarung Tangan Meningkat Kepada AS $ 200 Juta Dan Terus Meningkat Lagi


Syarikat AT Systematization Bhd dikatakan telah menerima pesanan sarung tangan sebanyak 2 billion yang dianggarkan bernilai sebanyak AS $ 200 juta dari Amerika Syarikat dan akan membekalkannya selama 2 tahun dan terus menerus pada masa akan datang

Pesanan sarung tangan untuk Sistematisasi AT ini datang kurang dari sebulan setelah syarikat itu memperoleh pembuat sarung tangan industri, Pearl Glove (Malaysia) Sdn Bhd.

Dilaporkan, lebih dari 3 Juta kes coronavirus di Amerika Syarikat telah dihadapi pada pagi hari rabu dan mereka berusaha berjuang untuk mengawal wabak covid-19 ni daripada kian menular.

Menurut kata seorang pengkaji dari Universiti Johns Hopkins, jumlah kes yang telah berlaku merangkumi hampir 1 juta orang yang dikatakan pulih. Akan tetapi, lebih dari 130,000 orang Amerika telah dilaporkan meninggal dunia akibat dari serangan covid-19 ni. Ini membuatkan kes kematian yang berlaku lebih kurang 2 kali ganda.


Syarikat pengeluar sarung tangan Pearl Glove, telah ditubuhkan pada tahun 2008, merupakan pengeluar sarung tangan industri dan keselamatan dengan mempunyai pelanggan sedia ada dari UK, EU, AS, Turki, Kanada, Jepun, Oceania, Thailand dan India.

Syarikat AT Systematization telah mengumumkan bahawa mereka telah menandatangani perjanjian jual beli saham untuk membuat pembelian saham 100% dalam Pearl Glove dengan nilai harga RM22 Juta pada bulan yang lalu.

Sehari selepas syarikat itu mengisytiharkan menceburkan diri dalam pasaran perniagaan sarung tangan, saham mereka terus melonjak naik lebih dari 300% dan terus meningkat kadar harganya dari 3.5sen kepada 14.5sen seunit.
Saham ini telah banyak diperdagangkan sejak dari awal jun yang lali.
Dan dilaporkan semalam, ianya terus meningkat naik setengah sen atau dengan nilai 5.26% untuk ditutup pada kadar 10sen.



Sistematisasi AT menunjukkan minat yang semakin tinggi, mungkin disebabkan berita yang mereka terima bahawa mendapat perjanjian AS $ 200 juta dari Amerika Syarikat.

Peningkatan terhadap sarung tangan ini akan terus meningkat dari sehari ke hari dan mungkin harganya juga mungkin akan bergerak naik sedikit kerana memperoleh penawaran stok yang tinggi.
Nampaknya terdapat rintangan yang kuat pada tahap 10 sen dengan jumlah dagangan yang tinggi setiap hari, menunjukkan ada kepentingan dalam saham tersebut.

Nampaknya ada pihak yang mengumpulkan saham pada tahap 9 hingga 10. Tetapi tidak pasti sama ada pemegang saham syarikat itu, atau dana asing membeli ke dalam syarikat tersebut.

Terdapat trend terkini di mana dana asing membeli saham Malaysia. Pelabur asing ini memerhatikan syarikat yang baru-baru ini mengumumkan beberapa tawaran utama, atau menggerakkan perniagaan mereka untuk melakukan sesuatu yang lebih menguntungkan seperti pembuatan sarung tangan.

Tidak hairanlah permintaan terhadap stok sarung tangan kian meningkat sejak bermulanya wabak ini..

Post a Comment