Mlabs Takluki Perniagaan Pembuatan Sarung Tangan Dan Penjagaan kesihatan Demi Pertumbuhan Ekonomi

Tuesday 14 July 2020



Mlabs Takluki Perniagaan Pembuatan Sarung Tangan Dan Penjagaan kesihatan Demi Pertumbuhan Ekonomi



Mlabs Systems Bhd bergerak ke bidang pembuatan sarung tangan dan penjagaan kesihatan dengan bekerjasama dengan pemain yang ada di pasaran.
Dari sumber berkata bahawa pihak Mlabs didatangi oleh pihak tersebut untuk membantu membangun perniagaan memandangkan kekurangan global untuk sarung tangan perubatan atau nitril kerana wabak Covid-19 merebak dan peningkatan kemudahan dan perkhidmatan penjagaan kesihatan.

Difahamkan, Malaysia adalah sumber sarung tangan perubatan terbesar di dunia, dengan pangsa pasar sekitar 65 peratus. Pengilang tempatan dijangka mengeluarkan sebanyak 240 bilion sarung tangan tahun ini kerana Covid-19.

Seorang pembuat sarung tangan dilaporkan mengatakan bahawa pandemik baik untuk perniagaan. Sama ada SARS, H1N1, selesema burung, atau selesema babi, selalu ada lonjakan besar dalam pesanan dan permintaan.
Pada masa ini terdapat 13.1 juta kes Covid-19 yang disahkan di seluruh dunia, dan jumlah kematiannya adalah 572.000 dengan kebanyakan kes di Amerika Syarikat, diikuti oleh Brazil, India dan Rusia.

Kehadiran Mlabs tepat untuk memasuki perniagaan sarung tangan dan penjagaan kesihatan.
Ini kerana, Saham telah diperdagangkan secara aktif beberapa minggu kebelakangan ini. Ia melayang di sekitar kiraan 5 sen dan hari ini pada penutupan, sekitar 40 juta saham diniagakan.
Mlabs adalah salah satu saham termurah di Bursa untuk dilaburkan dan saya percaya terdapat potensi besar untuk harga naik dengan sarung tangan dan usaha penjagaan kesihatannya.



Syarikat ini telah aktif tahun ini untuk menjana perniagaan baru. Kira-kira 4 bulan yang lalu Mlabs menandatangani perjanjian kerjasama dengan Ipharmarecare (Malaysia) Sdn Bhd yang memberi peluang kepada kumpulan itu untuk memperluas penyelesaiannya ke dalam industri farmasi di seluruh Asia Tenggara, termasuk Malaysia.

Mlabs akan menyediakan produk persidangan video kepada Ipharmacare untuk melengkapkan platform farmaseutikal dalam talian yang terakhir. Ipharmacare seterusnya akan mempromosikan produk Mlab, termasuk sistem persidangan video, sistem pesanan dan penyelesaian rangkaian, kepada pengguna platform dan / atau farmasi bebas.

Syarikat itu juga telah mengumumkan penempatan peribadi sehingga 267.4 juta saham biasa baru, yang mewakili 30 peratus daripada jumlah saham terbitan dalam syarikat, kepada pelabur pihak ketiga bebas yang akan dikenal pasti kemudian.

Dalam makluman kepada Bursa, Mlabs mengatakan bahawa berdasarkan harga terbitan ilustratif RM0.0243 per saham penempatan, hasil kasar yang akan diperoleh dari cadangan penempatan swasta akan digunakan untuk modal kerja, antara lain.

Apa yang cukup memuaskan tentang Mlabs ialah tidak ada pinjaman atau sekuriti hutang dalam kumpulan pada 31 Mac 2020. Ini menunjukkan Mlabs mempunyai prestasi yang bagus.

Jom kita ketahui kisah yang seterusnya akan datang..

Post a Comment