Berpindah Ke Beserah?

Assalamualaikum, morning semua..

Erm.. Apa perasaan korang kalau tiba tiba dapat tahu kena pindah/posting ke tempat lain? 


Happy? 
Sedih?



Kalau dulu kan cik mimi dari gemas nak pindah masuk mersing, tetiba macam excited. Haha
Nak merasa pindah tempat baru kan..
Tapi bila dah sampai mersing tu masyaAllah.. Perasaan tu sangat sangat memberontak!

Ingatkan gemas yang pekan kecil tu dah cukup dah buat hati ni rasa berontak sebab takde apa. Tapi bila sampai mersing, kem dok ceruk dalam, hahahaha.. Rasa macam berapi je perasaan.

Ni bila dapat info kena pindah beserah, terus tak boleh terima kenyataan! Ye tak boleh terima. Sebab rasa macam dah bersyukur duduk Mersing ni. 

Allah datangkan rezeki disini. Dapat berniaga. Dapat kawan yang baik baik. Yang rapat sedia rapat. Alhamdulillah. 
Terus terpikir, kalau kena pindah macam mana nak mulakan bisnes tu balik??

Setiap hari mampu buat 50biji burger orang order. Kalau berpindah?? 
Belum tentu mudah nak cari tempat balik dihati pelanggan kan? 
Now rasa macam pasrah je la kalau duduk di Mersing ni. Even jauh dari keluarga. 
Minta Allah sentiasa jaga mak abah dan adik adik semua. 

Apa apa pun,bab pindah Beserah ni hanyalah MIMPI malam tadi. 
Allah.. Minta tak perlulah pindah dah buat masa ni. Allah dapatkan rezeki yang besar dekat sini. 
Bukan mudah buat bisnes kecil-kecilan ni, then nak ada customer tersendiri. 

Allah datangkan perasaan BERSYUKUR untuk diri ini. Moga semuanya dalam keadaan baik selama berada di tempat orang.. 

In shaa Allah..


Erm.. Serius baca tu wakk.. Kita mimpi je.. Tapi rasa macam insaf sekejap la dapat mimpi macam tu. 😌

18 ulasan

  1. ingtkn betol2 kena pindah.. sekali mimpi laaa.. haha..

    hampir nk teremosi skali td.. tp tu la kalo pindah ni dua benda je tak sedih mesti happy..
    kena tgok keadaan tmpt yg nk pindah tu la.. kalo tmpt best happy la.. kalo x mesti sedih.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha.. 😅
      Kan..
      Tapi mimpi tu real. Dah la bagi tempoh 2hari je tuk angkut barang.
      Fuhhh penangan mimpi tu memang menginsafkan betul. 😄

      Delete
  2. Lah.. igtkan betul-betul, teremo pulak baca..

    ReplyDelete
  3. hahaha.. nasib mimpi.. kalau bebetul kena pindah, mau terduduk.. hehe.. semoga sentiasa dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
  4. Mula2 baca rasa sedih laa jugak ya laa dah sayang kat situ tetiba kena pindah . Ala mimpi laa pulakk ..

    ReplyDelete
  5. Laa minpi je ker... baru nak cakap ... takpe rezeki ada di mana mana...

    ReplyDelete
  6. I see...... mimpi rupanya. But it’s a good sharing. I suka Bila org share post macam nie. Seronok baca. Keep it up ya.

    ReplyDelete
  7. Hahaha. Ingatkan betul betul lah tadi. Kalau betul pun susah juga nak mulakan perniagaan di tempat baru.

    ReplyDelete
  8. Di mana pun kita berada , pasti akan ada cabaran kan ? So sambut cabaran tu sebagai motivasi diri .. sebab di mana ada kemahuan, di situ ada jalan..hehehe

    ReplyDelete
  9. mimpi rupanya haha. dulu2 masa sekolah rendah, family selalu jugak pindah. sebab ayah polis, kena pindah banyak tempat juga. kawan sekolah pun kenal berapa tahun je, lepas tu kena pindah pula.

    ReplyDelete
  10. Hehehe jenuh baca ingat betul kena pindah rupanya mimpi jer wakakak tapi berhijrah tu bukan bagus ker kerana setiap tempat ada hikmah dan kebaikannya yang kita tak sangat kerana semua itu perancangan-NYA..

    ReplyDelete
  11. Sabo je leee, tapi baik-baik, jangan mimpi kang jadi kenyataan, Sis pernah kena gitu..mimpi pindah rumah, sekali haaaa betul pindah umaa hahahahaha...adeiii

    ReplyDelete
  12. Hahahah... saja nak buat kita panic, ingat u nak berpindah lagi.

    ReplyDelete
  13. Ingtakn beyul.. Mimpi ke. Sabor jela.. Terkjut kta tau.. Hey mimi ni. Tu fikir alahai kesian mimi kene pindh lagi

    ReplyDelete
  14. Ceit kita ingat betul tadi.. Haha baru acah2 nak merasai mendalami apa sya tulis.. Kaedahnyaaa mimpi... Hahha

    ReplyDelete
  15. Bila nak pindah semua rasa sedih. Btw kak, Beserah mana tu? Saya orang Beserah Kuantan. Baru pindah tak sampai setahun sini. Takdelah teruk mana kat sini. Ok-ok aje. Nak berbisnes pun senang sebab potensi nampak besar.

    ReplyDelete
  16. Sampai habis iolls baca dengan penuh excited tau Mimi... Terkono den... Haa, dah ada kat Mersing tu bolehlah lajak ke Pengerang ni... Rapatkan ukhuwah gitu... Kan kan kannnn...

    ReplyDelete
  17. Ingat bebetul dah tadi, sekali mimpi.. hahaha..

    ReplyDelete