Resepi Ayam Goreng Rangup

Hai readers semua..
Happy lunch semua.. Masak apa harini.. Cik mimi sejak PKP ni masak simple simple aje.
Ehh tak PKP pun simple jugak. Haha ha
Janji ada benda boleh makan, betul tak. Takde nak masak meriah-meriah sangat. Risau tak termakan, terbuang je nanti. 


Resepi Ayam Goreng Rangup



Harini, cik mimi buat sayur tumis petola dengan ayam goreng rangup ni.. Erm, jemu kan makan yang celup tepung, so kita buat la yang macam dekat kedai tu haaa..

Senang aje tau. Bahan-bahan pun yang tersedia dekat rumah. 

• Beberapa ketul ayam
• Garam
• Kunyit serbuk
• Tepung gandum
• Sedikit tepung beras
• Daun kari (Kalau ada. Takde takpe)

Ni antara bahan yang cik mimi gunakan. Tapi harini takde daun kari. So tak letak daun kari. Takde masalah semua tu. Janji bahan lain ada, ye dok.. 

So, kalau korang dah tak tau nak goreng ayam macam mana. Buat aje macam ni. Tukar selera anak anak suami kan. 

Selamat mencuba.

Nota : Ayam macam ni makan dengan nasi goreng sedap ni. 😋😋

11 ulasan

  1. Thank share resepi cik Mimi...bahan pun mudah je dapat kt dapur..nanti boleh try buat ni.

    ReplyDelete
  2. Kalau Sally ratah dgn sos cili! Wuwuwwww

    ReplyDelete
  3. wah shedapp

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2020/04/rmo-saya-origami-3d-panda.html

    ReplyDelete
  4. Homemade punya resepi ni...saya selalu guna yang segera sahaja...dalam tempoh ni saya kena guna/cuba resepi ni juga

    ReplyDelete
  5. pergh nampak rangup tu..makan macam tu je pun sedap..pergh kene cuba ni

    ReplyDelete
  6. Waaaa simplenya resepi. Boleh cubalah macamni. Lagi pulak ade letak daun kari. Mesti wangi bau ayam grg nanti

    ReplyDelete
  7. Teepung tu agak agak je ke kauntiti ya. Tepung beras nak banyak mana ek

    ReplyDelete
  8. Hari ni nak cuba buat ayam goreng crispy.

    ReplyDelete
  9. Sedap pulak tgok. Nak buat gak lah hr ni

    ReplyDelete
  10. Ok nanti boleh try semua bahan ada kecuali daun kari tu je takde.

    ReplyDelete