Sunday, 24 March 2019

Cempedak Goreng | Sedapnya Buat Santapan Minum Petang!

Hai readers..
Hari minggu macam ni mesti korang berjalan kan.
Beriadah..
Me? Erm.. Memandangkan sekarang musim panas ni, duduk dalam rumah diam diam je la.
Keluar bila perlu. Pergi beli barang ke..
Kalau saja saja keluar tu, tak kot. Kecuali la encik suami ajak. Ikutkan aje..

Petang macam ni sambil godek telefon, terjumpa pulak gambar dalam galeri ni. Sebelum didelete, meh la kita jadikan ianya satu bahan entri kan.


Gambar tahun 2018 sebenarnya. 
Masa tengah musim cempedak berlalu. Opkos la tak lepaskan peluang menikmatinya kan..
Siapa yang tak suka dengan cempedak goreng, rugi kan..
Tapi zara memang tak berapa suka. Masa tu la. Dia kata buah apa ni.. Tak sedap.
Ehhh dia punya aroma tu bila tengah digoreng sedapnyaaaa la hai!
Ntah macam mana la zara boleh tak suka. 

Punya la nikmat makan cempedak goreng, dia boleh kata tak sedap.
Puas juga la mama dia dapat pulun makan.
Masa tu sakit kalenjar tu belum dioperate lagi.
Then masa tu sakit nyut nyut tengah menyerang. Disebabkan bantuan dari ubat tahan sakit, so dapat la menikmatinya.


Dok terbayangkan, kalau la musim panas gini dapat cempedak goreng, minum pulak teh O panas tak pun kopi O, ehhhh nikmatnya la hai..
Kan.. Kan..
Haaaa, korang pun tengah terbayang bayangkan la tu kan..

23 comments:

  1. memang sedap makan panas2 lepas hujan ni pekena pulak teh o fuhhh

    ReplyDelete
  2. aaaaaaaa... favourite ekin nihhh,, kalau singgah gerai tepi jalan mesti wajib beli ni.. sedapnyyaaaaa

    ReplyDelete
  3. Terliur tengok. Untung lagi beli buah dan goreng sendiri. Kalau beli dah goreng 3,4 biji dah singgit. Tak puas makan

    ReplyDelete
  4. ini bikin saya lapar dmlm hari..haha

    ReplyDelete
  5. Sedapnya cempedak goreng...Fav tu...

    ReplyDelete
  6. Sedapnya lah cempedak goreng, dah lama tak makan ni. Masa mengandung dulu selalu mengidam cempedak goreng ni hehe

    ReplyDelete
  7. Qiss suka juga cempedak goreng ni. Kalau sepinggan tu cepat je habis cuma kalau bukan musim dia..peniaga jual seulas 50sen. Kira mahal jugak tu. So kalau teringin sangat barula Qiss beli sebab nak tunggu musim dia lambat lagi.

    ReplyDelete
  8. alamak saya suka juga cempedak goreng ni. dulu tak makan lepas tu mak mertua ajar makan.. sedap juga kalau kena dgn tgn pembuatnya

    ReplyDelete
  9. I love to eat cempedak goreng. Thanks for sharing the tips on making it. now it's time to buy cempedak and goreng myself hehe

    ReplyDelete
  10. Sedap nya ! Puas hati nak makan kalau buat sendiri. Airah dari pregnant haritu teringin nak makan tak dapat hahahah lepas pantang nanti jela

    ReplyDelete
  11. Kalau saya, saya lagi prefer cempedak goreng daripada cempedak buah tu. Entah lah cempedak goreng rasa lebih sedap huhuhuh

    ReplyDelete
  12. Sedapnya cempedak goreng Favourite akak ni Mimi. Cempedak goreng masak sendiri lagi puas hati. Dapat banyak kan. Kalau beli yang dah bergoreng kat luar harga mencekik darah .Better beli buah cempedak dapat banyak isi kan

    ReplyDelete
  13. Ya Allah sedapnya cempedak goreng sekarang ni musim ker hehehe harga murah tak kita penah beli cempedak RM20 sebijik sebab kempunan nak makan goreng sendiri hehehehe memang kegemaran suka rasa dan baunya...

    ReplyDelete
  14. sedapnya cempedak goreng..dah lama craving nak makan tapi tu lah malas nak masak sendiri. rajin betul sis..seronok dapat makan panas-panas waktu petang kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bestnyaa. Kat kedai area rumah emi kalau beli yg dah siap goreng, 50sen 1 biji tau. Mahal nauu. Nak goreng sendiri pun tak rajin, hahaha

      Delete
  15. Memang musim panas sekarang. Nak pergi mana2 pun malas. Tengok cempedak ni nampak sedap lah pulak. Lama x makan makanan ni sebenarnya. Teringin giler

    ReplyDelete
  16. aduihh sedapnya...nak sedap tepung gandum tu bancuh dengan air sejuk peti ais....pastu goreng...minum ngan air kopi..halahh halahh heavennnn sungguh

    ReplyDelete
  17. kat umah kita ni dh byk sgt cempedak. Sampai xtau nk buat apa... Bg jiran2 suka btul dorang.... Ini mmg kalau buat minum petang sedap yg amat

    ReplyDelete
  18. You are making me hungry right now. It has been a while since I last get to taste cempedak. Used to eat these a lot when I was younger as back then I live in Kampung. :)

    ReplyDelete
  19. sis buat saya terliur hehehe... teringin nak makan jgk buat minum petang tapi cempedaknya dah habis dibaham monyet masa musim tahun lepas... rajin sis goreng sendiri

    ReplyDelete

Sponsor

Comments