Sponsor

Saturday, 7 April 2018

Sambal Petai

Hi readers, buat apa petang petang macam ni? Seronok kalau dapat keluar beriadah kan? Bawa anak berjalan. Mak pun dapat keluarkan peluh yang liat nak keluar. Hehe..



Lunch tadi makan apa? Untuk harini mama ZaraZhareef masak sambal petai + ikan bilis je. Pastu goreng ikan. Lauk yang simple sebab tekak terbayangkan sambal petai tu je. 

Masa balik Ipoh sebulan lepas, mencari juga petai. Tak muncul pula. Misi mencari sambung ke gemas. Semalam ke pasar malam, kebetulan awal awal gerai dah jumpa. Rezeki sangat la kan.

Sambal Petai Mudah


So harini kita menyambal je la. Makan dengan nasi putih panas pun dah cukup. Nikmat. Dah macam orang mengidam pulak. Hehehe

12 comments:

  1. Perghhh.. Sedap tu mimie sambal petai. Lama tak makan. Huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe..
      Sesekali tekak kena petai, memang nikmat kak. 😅

      Delete
  2. adoii..mimie ni buat org lapar plk..haha

    ReplyDelete
  3. Petai mmg kesukaan zaza.. Kdg suka cicah dgn budu.. Tp buat sambal mmg maveless laaa 😍

    ReplyDelete
  4. Zira suka sambal petai tapi kalau hari kerja xleh makan banyak risau 1 ofis bau

    ReplyDelete
  5. Whoaaa sambal petai sedapnyaaaa

    ReplyDelete
  6. Lama x msk menu kegemaran ni..suka msk petai tu x berapa layu sgt.bila mkn rangup2 gitu

    ReplyDelete
  7. huhu.. nak buat sambal petai je rasa ni.. tapi esok keluarga mertua nak mai kang semua taknak makan sebab bau petai kuat sangat

    ReplyDelete
  8. Favourite ramai tapi akak tak suka sebab tak makan petai

    ReplyDelete
  9. sedapnyaaaa heheheh petai tu walaupun busuk :P

    ReplyDelete
  10. Petaiii. Oebret cik en ni.. nyum2.. mana nk cri petai ni. Menyelerakan nampak menu niii

    ReplyDelete

Comments