Tasneem Naturel : Balm Istimewa Untuk Bayi Dan Seisi Keluarga.

Friday 19 January 2018

Tasneem Naturel : Balm Istimewa Untuk Bayi Dan Seisi Keluarga.



Assalamualaikum, hai semua..
Harini saya nak share la sikit tentang 1 produk baru ni. Rasanya ramai dikalangan kita semua dah mula mengenalinya kan?

Produk yang saya maksudkan ialah Tasneem Naturel Balm. Ada ke yang tak kenal lagi dengan Tasneem Naturel Balm ni? Takpe, kalau belum kenal lagi, boleh baca entri saya sehingga penulisan saya yang terakhir ye.

Tasneem Naturel Balm ni telah mula diperkenalkan kepada semua. Kalau ada yang perasan, signboard besar Tasneem Naturel Balm ni ada juga terpampang di tepi Lebuhraya tau. Kenapa saya kata begitu? Sebab kebetulan sabtu lepas saya turun ke KL. Sekali ternampak la beberapa signboard Tasneem Naturel Balm ni. So jangan kata tak kenal tau dengan produk baru ni.



Berbalik kepada cerita Tasneem Naturel Balm ni, ianya terbahagi kepada 4 jenis iaitu Sleep Time, Tummy Time, Calm Time dan juga CF Rub. Apa fungsi setiap 4 jenis balm ni? Okay, meh saya terangkan lebih lagi ye. Baca tau sampai habis.

Sleep Time.
Sleep time ni sesuai sangat untuk digunakan pada anak anak yang terlalu aktif dan sukar untuk tidur pada waktu malam. Ianya membantu dapat memberi anak tidur dengan lebih lena dan dia dapat bangun pagi dengan lebih ceria. Anak ceria, ibu gembira. Hehe

Kalau nak tahu, saya sendiri pun test kat diri sendiri tau. Sebelum tidur, saya gunakan Sleep Time ni. Selalu tidur tak lena. Pepaham je la kan kalau ada anak kecik ni macam mana. Letih mana pun memang akan terjaga. 


Tapi kan malam tadi, ya Allah, lena betul rasanya. Rasa macam dapat lena dengan rasa yang tenang je. Zhareef pulak tidur pun nyenyak je, so rasa macam peluang dapat rehat kan diri tau.

Antara bahan yang terkandung dalam Sleep Time Tasneem Naturel Balm ni mommy semua tak perlu risau. Tasneem Naturel Balm ni dirumus dengan bahan semulajadi ye. Jangan was-was nak guna pada anak. Saya memang gunakan pada anak anak tau.

Bahan yang terkandung ialah pati-pati tumbuhan seperti Cedarwood, Vetiver, Roman Chamomile dan Ylang-ylang. So bahan bahan ni diadunkan untuk memberi keselesaan pada anak ketika hendak tidur.

Tummy Time.
Untuk tummy time ni pulak, ianya boleh berfungsi sebagai gantian kepada minyak telon tau. Ada sesetengah mak risau kan nak pakaikan minyak telon pada anak. Risau panas la, tak serasi pada kulit la. So apa kata mommy semua try pakai Tummy Time ni. Ianya tak panas tau. Anak anak memang selesa la sangat. Selain tu, balm ni elok dalam membantu untuk merawat masalah perut kembung, sembelit dan membuang lebihan angin dalam badan. Bila dapat bantu buang angin, tentunya anak selesa & tak meragam kan? Lagi satu, Kalau anak ada masalah penghadaman pun boleh sapukan pada perut anak untuk melegakan.

Macam mana nak guna tummy balm ni?
Ambil balm ni sapukan di perut. Urut lembut perut anak. Selain tu sapukan juga di tapak kaki. Mudah kan?

Bahan yang digunakan untuk menghasilkan tummy time ni ialah fennel, ginger, lemongrass dan anise.



Calm time.
Time untuk bertenang. Haha.. comel je kan dengar nama dia. Okay, nak cerita lebih lanjut lagi tentang calm time ni. Calm time Tasneem Naturel Balm ni ia dirumus khas untuk memberi keselesaan pada anak. Membantu anak rasa lebih tenang dan ceria je. Tentunya kita nak anak ceria selalu tanpa meragam sepanjang masa kan? Lagi lagi anak kecik. Sebab ta tahu apa yang dia nak sebenarnya.

Cara nak gunakannya, sapu di tapak kaki, nadi belakang telinga dan juga tulang belakang.

Bahan yang digunakan untuk menghasilkan calm time ni adalah minyak pati tulen seperti lavender, bergamot, frankinsense dan juga marjoram.



CF Rub (Cough Flu)
Ianya dirumuskan untuk membantu ibubapa dalam menangani masalah anak demam, batuk dan juga selsema. Kalau anak tak sihat, tak selesa badan, cuba la pakaikan balm ni. Saya memang aplikasi kan pada Zhareef. Sebab baru ni musim sejuk. Lama juga la Zhareef kena selsema batuk. So saya sapukan balm ni. Nampak dia pun selesa je. Siap ceria je lagi bila dah sapu balm ni. Boleh bangun main macam biasa je.

Cara nak gunakan pun mudah aje tau. Sapu balm ni kat tapak kaki, dada, di leher dan juga tulang belakang. Selain tu saya bubuh di atas hidungnya sikit. Bagi rasa lega. Nak nak kalau hidung tu rasa tersumbat kan?

Bahan yang digunakan untuk cf rub ni Eucalyptus oil, cypress, tea tree, dan juga lemon.

Mesti ada yang nak tahu macam mana pula dengan baunya kan? Baunya wangi tau. Smooth je. Bukan bau balm yang kuat tu. Bau yang melegakan macam tu. Memang best la kalau pakai. Anak pun tak la meragam kata bau busuk ke apa. Pastu balm ni tak panas pun. Tak rasa hangat pijar tau.

Mesti ada yang nak tahu, berapa pula harganya kan? Harga yang ditawarkan adalah seperti berikut :



Setiap harga ditawarkan ni, belum termasuk postage lagi ye.




Kat mana pula nak dapatkan balm ni?
Balm ni boleh diperolehi dari HQ ya. Atau ada yang mungkin tak tahu nak berhubung dengan HQ, boleh juga PM saya untuk saya bantu dalam membuat pembelian.

Website : https://www.tasneemnaturel.com

Instagram : https://www.instagram.com/tasneemnaturel

HQ : 011-2096 4665

30 comments

  1. Yg tummy time tu mcm best la...

    ReplyDelete
  2. Akak punya CF rub dah nak habis dah.

    ReplyDelete
  3. Balm ni sesuai untuk semua peringkat umurkan. Yg baby warna apa paling sesuai

    ReplyDelete
  4. Nak CF Rub skrg ni...hidung menangis tak berhentiii tauuu ⊙﹏⊙

    ReplyDelete
  5. Satu lagi produk bumiputra yg menjadi bualan ramai.. Harga balm tasneem pun berpatutan dan tahan lama..

    ReplyDelete
  6. Ramai yg cakap tasneem balm ni bagus dan bukan saja sesuai utk bayi, to utk org dewasa jgk.

    ReplyDelete
  7. harap2 akan datang ada dijual di pasaraya atau kedai2..Sebab produk ni ramai cakap bagus..Kalau tumpu pada jualan online je macam tak ramai yang tahu..kan??

    ReplyDelete
  8. Best balm ni...akk wa tau terus minat nk beli...terbaikk..

    ReplyDelete
  9. cantik dan menarik sis
    Sakura soap
    https://www.facebook.com/adminartfever/posts/1790889504276247?comment_id=1790968057601725&reply_comment_id=1790985274266670&notif_id=1516601635416246&notif_t=feed_comment

    ReplyDelete
  10. Bagus balm ni. Rose sendiri memang guna yang sleep time tu. Yang CF Rub tu bagi anak sedara guna masa dia nak selsema hari tu. Lega ja hidung dia..

    ReplyDelete
  11. Bestnya tengok..boleh masuk dalam list keprluan baby

    ReplyDelete
  12. Comeinya balm ni. Boleh masuk dalam list nak beli nanti..

    ReplyDelete
  13. Calm time tu menarik. Memang btul. Kadang-kadang tak tahu anak kecik merengek sebab apa 😂

    ReplyDelete
  14. Mimi, saya baru tahu ni. Memang takde balm di rumah ni. Semuanya pakai gel@role aromaterapic tu. Boleh juga masuk dalam wishlish, bukan apa tahu anak kecil kalau mama tak simpan betul. Lagi2 x pedih, wangi. Sekejap je habis😂😂😂

    ReplyDelete
  15. memang bagus balm tasneem ni, ramai dah yang cuba. berbaloi2 beli satu family boleh guna

    ReplyDelete
  16. TB suka tengok packaging balm ni.. lagi pulak dia punya kegunaan tu lain-lain yea.. yang boleh calm tu macam amna yea.. sapu dan baby akan tenang la ye? nak carilah nanti untuk harraz

    ReplyDelete
  17. Harga berpatutan dan packaging comel. Selain beli online, bleh beli kat mana eh? kedai jamu ada tak?

    ReplyDelete
  18. Best produk ni. Memang kat rumah dah standby sayu

    ReplyDelete
  19. Femes dah tasneem ni skrg. Ana dah guna tasneem ni. Memang best dan serasi dengan ana sekeluarga especially yg tummy time tu. Wajib bawa g mana2 balm ni.

    ReplyDelete
  20. balm ni nampak best nya.. packagingnya comel sangatlah..

    ReplyDelete
  21. Benda paling wajib ada dekat rumah, jika ada nak kecil dan dah masuk musim hujan... Kalau xde, susah la korang nak tidur memalam

    ReplyDelete
  22. Comelnya tiap-tiap satu balm ni. Camni nak bawa mana-mana pun senang nak-nak sekarang ni musim hujan

    ReplyDelete
  23. comelnya design packaging dia, tengok design pun dah cantik, tambah pulak dengan bau yang wangi, boleh try dekat bapak budak tak??

    ReplyDelete
  24. Memang sedap dan bagus bila pakai balm Tasneem ni, sis sekeluarga pun pakai balm ni

    ReplyDelete
  25. Yang bagus adalah sesuai digunakan oleh seisi rumah, maka sangat berbaloi kalau dibeli untuk kegunaan di rumah/ dalam kereta/ pejabat kan.

    ReplyDelete
  26. Suka dengan kegunaan dia. Dia ada banyak jenis untuk pelbagai kondisi.

    ReplyDelete
  27. I like the balm. best nya now can save more

    ReplyDelete

  28. I need this CF Rub (Cough Flu), been flu few days already

    ReplyDelete
  29. I memang suka balm2 ala ala macam ni.. hehe I want try sleep time... hehe harga pun berpatutan juga ya

    ReplyDelete
  30. Best nya..beli byk boleh jimat byk tu...
    Rugi kalau tak grab time promo mcm ni.kan

    ReplyDelete