Lempeng

Lempeng | Menu sarapan pagi untuk harini. 
Simple aje. Janji kenyang..
Tak lalu nak makan nasi goreng atau nasi lemak.
Bihun, mee, keteow jauh sekali nak buat.
Buat bukan makan pun. 

Kebetulan petang semalam buat lauk kari sardin.
So pagi ni lempeng cicah kuah kari sardin.
Sedap jugak kalau cicah gula atau susu kan..
Kalau rajin boleh buat sambal bilis juga. 

Korang suka yang mana?


Resepi Lempeng Mudah


Sambil tu cik mimi tepek jugak la resepi buat lempeng ni eh.. Kot kot ada yang nak try buat versi simple je pulak. Cik mimi tau, ramai orang expert buat lempeng aihh.. 😅😅

Semua bahan ni anggaran sendiri je la ye. 
• Tepung
• Telur Sebiji
• Air Untuk Bancuhan
• Sedikit Garam

Nak tepung nampak cantik tak berketul, kena blend tepung tu. 

3 ulasan

  1. lempeng cicah kuah kari sardin memang sedap

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Sis Syamimi Saad, jemput sertai give away dengan hadiah tunai RM1000 oleh Mamapipie & Friends.

    Hadiah RM200 (Seorang Pemenang)
    1 x RM200

    Hadiah RM100 (2 Orang Pemenang)
    2 x RM100

    Hadiah RM50 (14 Orang Pemenang)
    14 x RM50

    Penyertaan sangat mudah & tarikh tutup giveaway pada 29 Feb 2020. Klik sini sekarang untuk sertai.

    ReplyDelete