Pentingnya Kelengkapan Ibu Menyusu (Breasfeeding Mom)

Friday 31 August 2018



Pentingnya Kelengkapan Ibu Menyusu (Breasfeeding Mom)


Hai semua.. Hai mommy.. 
Entri kali ni untuk mommy la ye. Lagi-lagi mommy yang memberi sepenuh perhatian dalam penyusuan baby. 
Yang berniat menyusukan baby dari awal kelahiran sehingga anak berumur 2tahun.
Kalau ada daddy yang berminat mungkin nak belikan untuk isteri tersayang pun, takde masalah. Jemput baca. 

Untuk harini, saya bukan sahaja nak cerita pasal kelengkapan ibu menyusu. Tapi saya nak cerita dari mula apa sahaja yang diperlukan untuk ibu menyusu ni. Boleh kan?

Bagi ibu yang menyusu, mestinya nak la susu yang meriah untuk anak kan? Sebab susu ibu ni ada kelebihannya yang tersendiri. Orang kata boleh menguatkan antibodi anak. (in shaa Allah atas keizinan Allah)
Selain tu, dapat membantu mengurangkan sikit kos untuk membeli susu FM. Bukan susu FM tak okay ya. Saya lebih fokuskan bab beastfeeding je ye. 

At least, bagi ibu yang menyusu ni dapat bantu suami dalam mengurangkan sikit kos untuk susu FM, then kewangan tu boleh dipusingkan untuk hal yang lain kan?
Selalu kalau dari segi masalah penyusuan ni, ibu ibu alami masalah susu badan kurang. Susu badan kurang pekat. Nampak macam cair je kan? Saya paham sangat apa yang ibu ibu rasa.

Stress??

Tu memang akan terjadi kan? Sebab kita sebagai ibu ni risau kalau baby rasa lapar. Tak cukup khasiat. Lagi lagi bagi baby yang berumur bawah 6bulan. Tentunya anak bergantung sepenuhnya dengan susu ibu sahaja untuk keselesaan perutnya. 

Jadi, saya nak cadangkan satu produk untuk ibu ibu mencuba. Bukan paksaan untuk membeli tau. Tapi kalau nak mencuba, tak salah. Lagi senang, ianya dalam bentuk tablet kunyahan. Tak perlu nak bancuh. Lagi senang kalau ibu ibu tengah travel. Capai je dari bag, boleh terus kunyah. Tak perlu nak membancuh dah. Betul tak?

Tablet kunyahan yang saya maksudkan ialah Femilac Milkbooster.
Mungkin ada yang biasa dengar. Tapi mungkin ini kali pertama dengar tentang Femilac kan?Mesti macam macam yang ada dalam fikiran tentang femilac ni kan?

Femilac milkbooster dibuat dari bahan istimewa yang digabungkan menjadi formula baru iaitu Habbatus Sawda, Alfalfa, Spirulina, Goats Milk dan Fenugreek. Dengan rasa lemak2 vanilla yang memang mudah di kunyah dengan selamat. Mungkin ada yang kata, rasa macam vanila? Alamak.. Tak suka la..

Erm.. Janganlah risau. Rasanya sedap tau. Kalau kunyah 2biji sekaligus nanti mesti tak cukup. Nak kunyah lagi. Tak percaya? Meh la order. Serius jatuh cinta. 😍

Mesti ada yang nak tahu, berapa harga sebotol femilac ni kan?
Untuk harga sebotol RM70. Tapi! Kalau beli 2botol atau set COMBO hanya RM100!
Mana lagi jimat mommy daddy?
Nak grab yang mana? Meh la cepat buat pilihan. Rugi tau kalau tak grab set combo ni. 
Haaa, selain milkbooster, mommy juga mesti perlukan Milk Collector kan? Atau SBP (Silicon Breastpump). Penting ke SBP ni?? 
Penting sangat tau sebenarnya. Lagi-lagi buat mommy yang dalam pantang tu. Sebelah menyusu baby, mesti perasan sebelah lagi susu automatik mengalir keluar juga kan? Haaa, susu yang sebelah lagi tu tak kan nak dibiarkan je. Tak rasa membazir ke??

Sayangnya susu tu terbuang macam tu je. 
Yee, saya dulu macam tu la. Sayangnyaa susu tu terbuang macam tu. Masa tu tak kenal lagi dengan SBP ni. Kalau tak, mesti boleh buat stok susu tau. 



Kalau SBP ni harganya in shaa Allah mampu milik juga. 1 unit Rm47. Tapi kalau nak rasa jimat berganda, apa kata beli set COMBO!
Untuk set combo SBP ni hanya RM60. Mungkin mommy rasa kenapa nak kena beli sampai 2 kan? Takpe mommy. Apa kata mommy share la dengan kawan opis ke. Jiran sebelah ke.. Adik ipar ke.. Siapa siapa la. Ataupun kalau mommy bekerja, mommy boleh simpan satu dirumah, satu lagi standby dalam handbag kerja. Betul tak?

Tak perlulah setiap pagi kalut mencari SBP kat dapur tu. Kan mudah. 😘
Belum lagi kalut dengan anak yang nak dihantar pada pengasuh kan?

Kalau nak package lagi, mommy mesti pump susu di pejabat juga kan untuk buat stok dihantar pada pengasuh? Tapi tak tahu nak simpan stok susu tu dimana? 💁
Jangan pening mommy 💆. Tak sempat nak beli storage bag untuk simpan stok susu sebab storage bag yang ada yang menyusut?
Meh lekaih order Femilac Storage Bag ni. 

Harga 1unit RM47. TAPI! Kalau beli set COMBO 3Unit hanya RM60. Murah tak? Cepat grab harga clearance ni Mommy. Jimat sangat ni harga dia. 



Kalau ada yang berminat nak order dari Femilac Milkbooster, SBP, dan juga Milk Storage Bag, jangan segan segan untuk whatsApp saya dengan segera ya. Moga moga ianya dapat membantu mommy semua dengan mudah. Kalau nak order 1item je pun boleh. Para suami yang nak hadiahkan untuk isteri pun, jangan segan segan untuk order ye. Saya cuba bantu sebaik mungkin. 🤗

www.wasap.my/601124181178


22 comments

  1. best tau guna silicon milk collector tu.. menyelamatkan susu dari membazir..
    blm pernah cuba milk booster tapi next pregnancy nnt nak cuba la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btl. Susu setitik tu berharga sangat kan. Rugi kalau terbuang kan. Elok pakai SBP tu.
      Milkbooster tu best. Kita memang amalkan tu dulu. 🤗

      Delete
  2. kite belum jadi mommy lagi x alert sangat benda2 macam ni. but its good to read sebab semuanya ilmu =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe. Ni satu perkongsian ilmu juga. Nanti sampai masanya mesti paham. Hehe

      Delete
  3. Idamn ibu, nak bagi anak susukan badan kan..kene la berusaha selagi boleh..ambil supplement yang boleh tambahkan susu..bagus femilc ni..ramai bagi feedback positif

    ReplyDelete
  4. Betul, ibu menyusu ni sensitif. Ramai kawan ada masalah susu tak banyak. Macam-macam cara deorang buat. Boleh recommend deorang supplement ni.

    ReplyDelete
  5. Bagusla tengok ada yang combo set tu, sebab siap dgn breastpump dan storage bag semua kan, senang la memudahkan para ibu tak perlu pening2 nak mencari sana sini lagi kan.

    ReplyDelete
  6. wah siap ada combo set lagi, dorg ada jual cod tak sis? ingt nanti nak beli la satu utk hadiah kawan sis ni...

    ReplyDelete
  7. Not an expert tapi selalu jugaklah baca and dengar stories pasal masalah ibu ibu yang ada masalah dengan susu badan. So i think this product can be solution to the issue kan. good to know!

    ReplyDelete
  8. masa pantang haritu hampir nak terbeli tapi beli yg lain.sbb masa pantangkanadira haritu susu tak meriah sangat macam skang.tapi alhamdulillah sekarang jaga pemakanan je.

    ReplyDelete
  9. breastfeeding is still the best for baby.. it's truly crucial to hv the right equipment.. thanks for sharing..

    ReplyDelete
  10. Sekarang kesedaran tentang penyusuan susu badan dah berkembng dikalangan ibu2. Ramai yang lebih suka menyusukan sendiri anak2 mereka dengan susu badan. Tips ni berguna sebagai penyediaan awal untuk ibu2 yang sedang hamil

    ReplyDelete
  11. Femilac tak pernah cuba , tapi dulu banyak juga cuba cara untuk dapatkan susu dengan banyak tapi takde rezeki , kne gak canpur dgn fm sobsss

    ReplyDelete
  12. Bagusnya femilac ni. Yup memang banyak persediaan utk ibu2 menyusukan anak ni. Maklum la lagipun kte perlukan yang terbaik utk bayi kita kan..

    ReplyDelete
  13. Nak dapat susu badan yang banyak untuk bekalan anak yang di sayangi sepenuh hati memerlukan banyak persediaan. Insyaallah, kita usaha sebaik mungkin

    ReplyDelete
  14. Wah. Lengkapnya pakej yang ada nie. Memang elok untuk new mums semua kan. And the best thing for the newly born is mom's milk. Good sharing. Thanks ya

    ReplyDelete
  15. Bagus booster ni. Pernah baca org review then feedback dia mmg bagus. As mak kan kalau dapat menyusukan anak tu mmg heaven perasaannya

    ReplyDelete
  16. Alamak mengimbau kenangan zaman muda sis ni..now anak semua dh remaja. Zaman sis dulu sempat bg menyusu anak skjp je sb susu x byk..

    ReplyDelete
  17. Mmg kalau awal2 bersalin dlu mmg susu meriah n bengkak2..kalau mnysu sebelah memang sebelah lagi pakai milk collector ni..xda la rugi meleleh mcm tu ja kan

    ReplyDelete
  18. Belum jadi ibu lagi. tapi suka tengok set lengkap semua breast feeding ni. Nak kena standby dah kan. Preparation awal selepas kawen dan mengandung nanti.

    ReplyDelete
  19. alhamdulillah saya pun bf anak dari anak 1st sampai 3rd. memang berjuang jugak nak istiqamah bf anak2 ni. kalau emosi mak terganggu, penghasilan susu pun merundum. memang memerlukan milk booster macam ni.

    ReplyDelete
  20. sangat berbaloi kalau berhabis untuk tempoh penyusuan isteri kan..at least dia tak stress dan lebih happy nyusukan anak.

    ReplyDelete