Atasi Masalah Selsema Batuk Secara Semulajadi Dengan Narinar FLUTherapy.

Sunday 15 April 2018

Hai semua.. harini saja la nak berkongsi cerita. Perasan tak budak budak kalau dah kena selsema dan batuk ni, selalunya jangka masa lama kan kalau nak baik. Lagi lagi budak ni susah sangat nak makan ubat. Kalau bawah 2tahun pula, tiada ubat yang bersesuaian dengan mereka. Budak kecil tak bersesuaian dengan dos ubat ubatan luar.

Bila anak anak tak sihat, pastinya sebagai mak la yang akan risaukan? Yela, 24jam anak dalam pantauan kita kan? Jadi sebagai mak kena bijak cari langkah yang sepatutnya untuk anak cepat baik. Susah hati tengok anak tak sihat.

Harini, saya nak berkongsi la sikit alternatif yang saya dah terjumpa untuk zhareef. Kenapa zhareef? Sebab zhareef ni batuk. Sebab dia kena batuk dah lama. Haritu kena selsema sekali. Tapi dah baik. Batuk nya masih ada lagi. Memang risau sebab dia batuk macam kahak tu pekat sangat. Kesian bila tengok dia setiap kali terbatuk. Macam budak tercekik pun ada. Kalau boleh, nak la dia baik cepat sebab tiada ubat yang sesuai dengan umurnya yang baru 1tahun 3bulan.



Sebelum ni terbaca kisah satu produk ni, Narinar Therapy. Mungkin ada yang pernah dengar. Tapi tak tahu macam mana rupa dia. Mungkin juga ada yang baru nak tengok rupa mana Narinar Therapy tu kan? Ok, harini saya akan berkongsi secara details penuh tentang Narinar Therapy ni ye. Mungkin perkongsian saya ni boleh membantu kawan kawan diluar sana. Yang mencari alternatif untuk sembuhkan anak kecil kan.

Narinar Therapy ni terdapat 3 jenis tau.
- Narinar Flutherapy
- Narinar Tummy Therapy
- Narinar Sleep Time



Narinar Flutherapy
Berfungsi untuk merawat anak anak yang mengalami masalah selsema dan batuk. Narinar Flutherapy dapat membantu mengurangkan simptom Selsema dan batuk ini.

Tidak perlu risau, sebab Narinar Flutherapy ni mengunakan gabungan pati tumbuhan eksotik yang diformulasikan khusus untuk bayi yang berusia bawah 2 tahun. Jadi mak mak tak perlu risau ye. Selalunya mak mak akan risau sebab budak kecil ni antibodi badan tak kuat. Jadi risau la kalau digunakan bahan sembarangan kan?

Bahan yang terkandung dalam Narinar Flutherapy ni gabungan bahan bahan semulajadi minyak pati asli seperti Lavender, Lemon dan Pudina. Lebih istimewanya lagi, ianya turut mengandungi gam arab (Boswellia Carteri). Gam Arab ini dikatakan mempunyai banyak kebaikan kepada kesihatan. Tak perlu risau la kan, sebab ianya 100% diperbuat dari pati tumbuhan dan semestinya bebas dari bahan kimia.

Suka dengan baunya. Bau yang natural sangat. Sambil sapu ke anak, sambil tu bau wangian Narinar Flutherapy ni. Bila letak tangan yang bau Narinar Flutherapy (FT) ni ke hidung zhareef, dia pun suka. Siap tarik tangan tu nak baunya.

Cara penggunaan :
Untuk menggunakan Narinar Flutherapy ni, digalakkan disapu dengan kerap. Contohnya, sapu setiap 15-20minit di tempat tempat yang tertentu. Ini sekiranya untuk membantu mengurangkan dan membaikkan kesihatan anak yang tengah alami Selsema dan batuk la. Kalau sekadar nak mencegahnya, boleh menggunakan sehari 2x sahaja.



Panduan menggunakan Narinar Flutherapy :
1. Titiskan 2-4 titis Narinar Flutherapy di tapak kaki sambil menggunakan teknik Vitaflex, dada dan belakang badan. Calit nipis macam tu di bahagian hidung jika anak dalam keadaan selsema.




2. Ulang dalam tempoh 15-30 minit untuk 2jam. Sekiranya ada perubahan, selsema dan batuk berkurangan, bolehlah jarakkan kekerapan menggunakan Narinar Flutherapy. Jangan risau, sebab Narinar Flutherapy ni mudah diserap oleh tubuh.

3. Lakukan urutan lembut di zon-T wajah anak.

4. Lakukan teknik urutan Vitaflex. Fokuskan pada bahagian sinus & paru paru.

5. Lakukan teknik tepukan percussion/cupping untuk melonggarkan kahak dan lendir.



Narinar Tummy Therapy
Digunakan jika anak mengalami ketidakselesaan pada perut. Contoh macam kembung. Zhareef ni masalah kembung alhamdulillah takde. Tapi saya akan bubuh pada perut dia supaya dia sentiasa selesa & senang untuk membuang. Lagi lagi sekarang ni dia dah mula minum FM. Jadi nak elakkan dia sakit perut, kena sentiasa sapukan Narinar Tummy Therapy ni. Lagi best kalau sapu selepas mandi.



Cara penggunaan :
1. Titiskan 2-4 titisan Narinar Tummy Therapy di perut. Serta urut dengan lembut.

2. Sekiranya terjadi sembelit boleh titiskan 2-4 titisan Narinar Tummy Therapy (TT) dan urut lembut perut secara membulat pusingan arah jam.

3. Sekiranya mengalami masalh cirit birit boleh cuba titiskan 2-4 titisan Narinar TT urut lembut perut secara membulat pusingan arah lawan jam.



Narinar Sleep Time
Yang ni memang kesukaan saya la. Sebab membantu untuk mendapatkan tidur yang lena. Actually zhareef ni bukan la seorang yang susah nak tidur. Tapi kadang tu dia terjaga awal pagi. Kesian la kan, sebab bila dia bangun tu, dia macam moody je sebab tak puas tidur. 
So, sebelum tidur, memang saya akan apply Narinar Sleep Time (ST) ni pada dia la. Sebab bila bangun tidur tu, dia boleh nampak happy je. Selalu bangun pagi tak nampak muka mama dia, terus menangis. 



Ni kisah pertama bila saya apply Narinar ST ni. Kebetulan saya tengah mandi. Zhareef terjaga. Saya tak sedar pun, sebab selalu dia kalau terjaga, tak nampak je mama dia terus menangis mencari. Haritu, dia terus ke bilik air ketuk pintu. Pastu dengar suara dia. 
Rasa macam berkesannya Narinar ST ni. Bangun pagi anak ceria je. Dengan izinnya atas keserasian menggunakan Narinar ST ni.



Kisah kedua saya menggunakan Narinar ST ni pada zhareef pada waktu siang. Dia sebenarnya dah terlalu penat main. Sepatutnya waktu tidur petang dia. Tapi dia taknak tidur. Jadi saya sapukan Narinar ST ni pada dia, tak lama lepas tu elok je dia lena.

Kalau mak-mak yang susah lena ke, badan dah penat, tapi tak dapat nak tidur, cuba la guna Narinar ni. Saya sendiri haritu badan penat. Tapi tak dapat nak lena sangat, apply sikit Narinar ST ni, memang dapat tidur lena. Rasa segar badan bila bangun pagi.

Cara penggunaan :
1. Titiskan 1-2 titisan Narinar di tangan

2. Sapukan di titik nadi pergelangn tangan dan belakang telinga.

3. Urut lembuat di bahagian tengkuk

4. Sapu dan urutkan lembut di tapak kaki.


Testimoni pengguna






Mesti ramai yang nak mencuba produk Narinar Therapy ni kan? Harga yang ditawarkan ialah RM59 untuk 10ml. Tapi untuk pembelian kombo 3 botol sekaligus, harga yang ditawarkan ialah RM159 sahaja. Bagi saya, kalau kita rasa ianya boleh membantu mengatasi masalah yang dialami oleh anak-anak, apa salahnya kita mencuba kan. Cara untuk mendapatkan produk Narinar Therapy :

HQ Narinar : No.2A-2, Jalan Puteri 2A/3, Bandar Puteri Bangi, 43000 Kajang, Selangor

Facebook : Narinar Malaysia - Terapi Bayi

Instagram : Narinar Malaysia

Email : customerservice@narinar.com

No. Telefon : 017-7171848


Selamat Untuk Digunakan


Tiga siri ujian penyelidikan bersama UPM juga Piawaian dan Penyelidikan Perindustrian Malaysia (SIRIM) telah dibuat bagi memastikan tahap keselamatannya. Kelulusan KKM juga telah diperolehi dan terbukti selamat untuk digunakan oleh bayi, kanak-kanak dan orang dewasa.

Berita baik !!
Berita baik !!

Saya dengan sukacitanya nak bagitahu ni, sekiranya nak buat pembelian Narinar Flutherapy ni boleh dapat diskaun ye.
Nak tahu macam mana caranya?

Masa checkout nanti boleh masukkan code >> syamimisaad10 <<

Pembelian boleh dibuat di website >> https://narinar.com

Jangan lupa ya masukkan code tersebut untuk dapatkan harga diskaun! 


29 comments

  1. Zaza ada nampak produk narinar ni.. Member ada jual jgk.. Tgk keistimewaannya mmg ia produk yg bagus dan perlu ada simpanan kat rumah :)

    ReplyDelete
  2. ramai sharing pasal produk ni narinar ni bagaus untuk selsema dan batuk boleh rakemen dekat kakak ekin ni produk ni

    ReplyDelete
  3. First time dgr psl Narinar ni.. Tak pernah cuba jd xtau..tp mimi guna pon nmpk ok kan baby. Berkesan la ekk

    ReplyDelete
  4. first time tahu pasal produk ni. banyak kegunaan dia rupanya. memang kena ada satu ni. senang utk guna time emergncy nti

    ReplyDelete
  5. Bagus produk mcm ni, sebab baby tak boleh mkn ubat kan.

    ReplyDelete
  6. X pernah lg dgr produk ni..mcm best jer..tgk sinkecil tu lena tido lps sapu narinar hihi

    ReplyDelete
  7. produk macam ni patut ada dalam setiap rumah lagi2 yang ada anak kecil tu. anak2 kecil ni kita bukan boleh duga bila dia punya meragam tu nak datang.,

    ReplyDelete
  8. Dia sejenis essential oil ke cane ni?

    ReplyDelete
  9. Ooo minyak ke..ingat macam diffuser tu..anak kita pun ngah selsema dan demam

    ReplyDelete
  10. Akak ingat nih diffuse sbb botol sama mcm diffuse. Rupanya minyak. Nampak bagus poduk nih boleh try satu nanti

    ReplyDelete
  11. Nampak lena tido lps sapu minyak ni..comei je..:).
    Kena ada jugak ni..mana tau time2 kecemasan boleh le suh anak pakai

    ReplyDelete
  12. Menarik... Kadang-kadang LeYa pun ada jugaknsukar nak tido malam. Tapi badan letih. Hmmm... Dengan adanya produk Narinar ni, boleh lah nanti cari dan try. Best pulak baca review blog ni..

    ReplyDelete
  13. Saya pun pakai ni utk anak2 saya. .esp yg tummy tu.. Kalau letak mesti anak2 kentut2. .hahahha.. Cute sgt muka diorang masa apply minyak ni sambil kentut2

    ReplyDelete
  14. Eh. Menarik ni kalau nak cuba. Next baby boleh pakai ni. Baby senang kena kembung. Nanti nak cari la. Thanks share info ni.

    ReplyDelete
  15. Akak pon pakai Narinar ni untuk Zulaikha masa dia baby sampai sekarang..memang serasi dengan dia terutama yg tummy therapy..kalau perut dia kembung sapu sekajap jer dah ok

    ReplyDelete
  16. Akak pernah guna narinar ni.. Memang terbaik

    ReplyDelete
  17. Tak pernah guna lagi Narinar...pernah nampak ada kawan kat opis guna..bagus untuk anak2 x sihat katanya...nanti bokeh la cuba ni...sekarang cuaca x bagus kan..senang dapat penyakit

    ReplyDelete
  18. First time jugak dengan produk ni. Macam best je mimi. Nanti nak usha-usha la. Mesti banyak pilihan lagikan :D

    ReplyDelete
  19. Kalau untuk budak-budak atas 2 tahun boleh pakai jugak kan? Anak saya sejak masuk sekolah ni selalu sangat batuk lah selsema lah. Ubat pulak payah nak makan.

    ReplyDelete
  20. Best juga produk ni. Suka sebab ramuannya mmg memberikan aroma yang menenangkan terutama buat kanak-kanak :-)

    ReplyDelete
  21. Suka adik tu tidur pun pegang Narina ni hehehehe kita rasa setiap ibu bapa ada anak kecik kena ada produk kesihatan macam ni waktu kecemasan selesa dan selamat tu yang penting..

    ReplyDelete
  22. Bagus kalau guna minyak2 macam ni utk anak2. tak bergantung pd ubat sgt. sbb anak bwh 2 tahun mmg x banyak ubat yg elok pun nak bagi kan.

    ReplyDelete
  23. airah pun kena get ready minyak2 macam ni untuk baby nanti.risau jugak kalau bebudak batuk selsema ni diaorang kecik lagi

    ReplyDelete
  24. bagusnya produk ni. tak payah risau baby merungut kena minum ubat. sapu-sapu je kat perut dah boleh legakan selsema budak kecik. baru tenang si ibu nak buat kerja rumah kan

    ReplyDelete
  25. Nampak menarik produk ni... Baby tak tahu cakap jadi seboleh-bolehnya tak nak dia sakit, bila sakit ibu-ibu tak senang duduk dan sentiasa risauu.. nak kongsikan tantang produk ni dekat adik ipar nnt

    ReplyDelete
  26. 1st time tau pasal produk ni. Nampak macam bagus ye. Nanti boleh la nak try dan suggest pada kawan2 jugak

    ReplyDelete
  27. Thanks for sharing....belum pernah dgr lg pasal prosuk ni....jika bagus why not diwar warkan...kalo ank kecik batul selsema mmg laaa mak yg xleh nk duduk diam...risau yg amat....

    ReplyDelete
  28. Sapa ada baby wajib ada kat rumah ni satu. Mudahkan.produk macam ni bagus dan memang mujarab

    ReplyDelete
  29. Narinar ni best. Akak ada 3 jenis botol khas untuk anak akak masa mereka bayi. Nyenyak tidur dan kita pun seronok massage mereka. Masa tu mereka duk diam aje. Sengih kat kita, giggle. Sekarang dah besar, baju pun dah pandai pakai sendiri. Siap berlari lagi. Kalau dah ada tanda nak sakit je akak sapu minyak tu. Sebab masa tu baru reti duk diam. hehehe.

    ReplyDelete