Thursday, 5 December 2013

Stress = Tekanan !

Assalamualaikum, selamat tengahari..

kalau masuk je bulan 12 rasa stress.. sebut je disember, pun seteresssss.. camne tu? susah betul dengan hidup saya ni.. sejak dulu lagi. tempuh bulan 12, bulan yang buat saya penuh dengan tekanan!.

tapi saya tak tahu tekanan tu sebab apa. kalau siapa rajin, selak la entry saya masa tahun2 lepas. kalau bulan 12 je, mesti ada story pasal stress.. diri sendiri naik konfius.

tadi adik cakap, yela, bulan 12 kan bulan orang cuti.. memang la tak syok kerja.. erm.. saya kalau masuk bulan 12, semangat kerja pun hilang. hari-hari ngadap nombor. hari-hari ngadap kerja yang sama.. last-last.. erm... ...

xpe syamimi.. 2bulan lebihhhhhhh sikit je ngadap kerja ni.. pastu boleh rehat puas-puas yerk!..

saya kalau stress, saya diam je.. kalau dah diam je, kan lagi buat kita bertambah2 serabut? dah tu, nak buat macam mana.. nak kuar pun macam orang xde hala tuju. nak bercuti pun, en.suami ngah bizi.. takpelah.. bersabar aje la dulu..

cepat la habis bulan 12.. saya dah serabut ngan diri saya sendiri. otomatik masuk bulan 12 je terus rasa tension.. erm.. macam dah terset pula diri ni kan..

nak-nak pula en.suami jauh.. nak kuar memana pun terhad.. :( saya nak cuti.. nak cutiiiiiiiiiiiiiiiii... 

tadi pagi hantar mak ngan abah kat railway. dorang ber-2 balik johor. atas sebab-sebab tertentu.. ntah napa tetiba rasa macam malas nak pergi kerja.. malas ya amat. fikir balik esok kena kerja juga, so harini pergi je la.. hope esok dapat balik awal. saya serabut sekarang ni..

ntah napa juga sebak je bila hantar mak abh tadi. mungkin sebab tak pernah kut tinggal dorang kalau dorang nak pergi memana. hukhuk.. en.suami pun minggu ni tak balik.. Ya Allah.. kuatkanlah hati.. ntah napa sekarang mudah sebak. dah kawin ni mudah cengeng..

huaaa...


*en.suami.. i need rest.. jom laaaa kita g bercuti.. :(

12 comments:

  1. jgn stress2..tenangkan diri..

    ReplyDelete
  2. huhu.. kerja byk kn.. hmm ... mmg stress kerja dgn org... pastu pJJ kn.. hmm.. sabar ea.. kuatkan smngt...

    ReplyDelete
  3. azie masuk bulan12 rasa nak cuti sebulan je...now nak poie kerjo pun malas lah nie hehehe

    ReplyDelete
  4. kalau stress jangan fikir stress tau mimie, nanti jadi bertambah stress.... chill jer...

    ReplyDelete
  5. fae plak excited when december cmes hihi

    ReplyDelete
  6. bulan 12 mmg jelez tgk org lain cuti .. bwk anak2 jln. kita nie sabo jerk lh. **takpe...pasni nk honeymoon lg ^^ .. jom mimie ... hehehh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal. kita kena merap je dulu.. masing2 dok jauh.. nak cuti pun ntah la bila..
      waaaaa, nak honeymoon lagi? bestnya.. kita sekali pun tak pergi lagi.. ahaha!

      Delete
  7. sabar mimie...kuatkan hati k :)

    ReplyDelete
  8. chill lha kak k .. jgn stress2 ,, cepat tua t .. :))

    ReplyDelete

Sponsor

Comments