Nilai Dagangan Saham Anzo Holding

Sunday 5 July 2020

Adakah perdagangan Anzo Holdings Bhd akan mengehadkan esok hingga 48 sen, ketika perdagangan bermula pada pukul 9 pagi?



Seseorang boleh membuat spekulasi ini tetapi jika anda mengkaji pergerakan saham dengan teliti, dan dengan harga yang menyentuh 20.5 jumaat lalu, ia siap untuk mencapai tahap itu.

Bercakap dengan beberapa penganalisis, mereka mengatakan bahawa Anzo boleh had sehingga esok kerana kontrak besar yang dimenanginya baru-baru ini dan perbincangan mengenai pemegang saham baru akan masuk?

Had atas adalah jumlah maksimum yang mana harga kontrak niaga hadapan saham atau komoditi akan dibenarkan meningkat dalam satu sesi perdagangan.

Saham Anzo telah meningkat dari kurang dari 5 sen pada awal tahun ini sehingga mencecah setinggi 20.5 sen pada hari Jumaat (3 Julai) sebelum menutup hari ini pada 18 sen. Sebanyak 308 juta saham diniagakan.

Saham telah meningkat dengan stabil dalam 4-6 minggu terakhir dengan berita bahawa Anzo akan memenangi kontrak besar dan memenangi kontrak bernilai RM1.3 bilion baru-baru ini.

Anzo memenangi kontrak bernilai RM1.3 bilion untuk membekalkan sekerap tembaga millberry / gula-gula kepada kumpulan pembuatan keluli di Korea Selatan mulai 1 Julai.

Kemudian minggu lalu ia mengumumkan bahawa mereka membayar RM55 juta untuk membeli sebuah syarikat pembuatan sarung tangan dengan aset di Manjung, Perak.
Ini bermakna Anzo menceburkan diri dalam perdagangan tembaga dan pembuatan sarung tangan yang merupakan perniagaan besar hari ini.

Selanjutnya, terdapat banyak perbincangan bahawa pemegang saham baru akan muncul di Anzo.
Baru minggu lalu Anzo mengumumkan bahawa CSTME Resources Bhd kini menjadi pemegang saham utama dalam syarikat dengan hampir 12 peratus kepentingan dan sekarang ada perbincangan mengenai pelabur China atau Hong Kong atau dana global akan masuk.

Anzo juga memberitahu bursa saham baru-baru ini bahawa Lembaga Pengarah menyatakan bahawa terdapat beberapa pelabur asing yang telah memperoleh saham di syarikat itu.

Perkara itu dinyatakan setelah ditanya mengenai artikel yang menyebutkan bahawa ada sesuatu yang sedang dibuat dalam syarikat.

Artikel itu tidak hanya menyebut bahawa pelabur asing mengincar kepentingan di Anzo, tetapi juga menyatakan bahawa pelabur itu mungkin menyuntik perniagaan baru di syarikat itu.



Anzo seperti yang anda tahu, telah berusaha untuk mengembangkan perniagaannya dari pembangunan kayu, pembinaan dan harta tanah semasa. Walaupun perniagaan ini tetap ada di dalam syarikat, Anzo ingin menambahkan lebih banyak perniagaan untuk membina syarikat itu menjadi kumpulan yang pelbagai dengan minat perniagaan

Post a Comment