Sponsor

Showing posts with label Sayur Petola. Show all posts
Showing posts with label Sayur Petola. Show all posts

Thursday, 6 September 2018

Gabungan Menu Simple Yang Sedap.

12:30 pm 7 Comments
Hai readers. Bila dah nama pun mak, isteri, perkara yang memeningkan kepala mestilah bab masak kan?
Macam mana tak pening. Kadang tekak sendiri nak kan menu lain. Tapi tekak orang lain tak berkenan dengan menu tu. 

Bila minta cadangan menu, katanya "masak la apa apa". Kalau "masaklah apa apa" tu sebenarnya adalah sejenis menu, kan mudah. Betul tak?

Haritu sembang dengan adik ipar. Sembang punya sembang, tergabung la menu ni semua. Kebetulan bahan pun ada untuk buat. So jadilah menu simple untuk lunch hour gitu. Ddy dorang la haritu potpet kata nak suruh buat sambal belacan. So, buatkan la sikit. 2hari juga la baru habis sambalnya. 

Korang masak apa harini?

Sambal Belacan + Ulam Daun Selom
Ayam Goreng Berempah

Petola + Cendawan Tumis 




Comments