Showing posts with label Dettol. Show all posts
Showing posts with label Dettol. Show all posts

Tuesday, 28 May 2019

Pentingnya Dettol Dalam Kehidupan Seharian.

3:38 pm 3 Comments



Assalamualaikum, selamat tengahari readers..
Harini ni kita nak bercerita pasal produk penjagaan diri iaitu Dettol.
Rasanya ramai yang mengenali produk Dettol ni kan..

Dettol memang dah dikenali sejak dahulu lagi. Sejak dari kita kecil lagi, memang produk Dettol ni tak asing lagi la untuk keperluan diri.
Sering digunakan sejak dahulu ialah sabun mandinya. Sesungguhnya baunya yang natural gitu, memberikan rasa yang menyegarkan setiap kali selepas mandi.

Dan satu lagi yang mesti ada dekat rumah ialah pencuci luka tu. Orang kata perlu ada disetiap rumah sebagai persediaan sekiranya terjadi apa apa tanpa disengajakan..



Sehingga kini, kita sering diperkenalkan lagi dengan produk produk baru keluaran Dettol. Sebagai contoh untuk cucian tangan. Sebenarnya penting tau handwash ni disetiap rumah. Sehingga hari ini, handwash memang ada dirumah kita. Apatah lagi anak anak yang suka bermain diluar rumah, tangan semestinya kotor dan perlukan pencuci tangan khas untuk mengelakkan penyebaran kuman.



Antara lainnya seperti tisu basah ni. Penting ke tidak tisu basah ni? Tentunya penting. Apatah lagi kita yang mempunyai anak kecik. Kadang kala keluar, tak sempat nak cari tempat cuci tangan, atau pun berada dalam kereta, penting tau wipes tissue ni. Macam penyelamat jugak la orang kata. Kalau tak, kemurungan sekejap..



Dan pada hari ini, kita semua pun sedia maklumkan, Dettol ni memang terkenal dengan mandiannya. Dan hari ini kita nak kongsikan 1 lagi keluaran baru Dettol mandian yang terkini iaitu Dettol Proskin. Bau dia bestnyaaaa. Wangi tau. Rugi sangat siapa yang tak pernah pakai produk dari Dettol ni..

Dan kita nak war warkan disini.. Ada tak yang nak kan produk dettol ni secara percuma? Ye betul. PERCUMA ‼️

Bagi yang berminat jangan lupa sertai GIVEAWAY yang kita anjurkan bersama Dettol ni ye. Syarat yang cukup mudah. Dan jangan lupa, ajak kawan kawan lain sekali ya.. 





Produk Dettol Sememangnya satu produk yang telah lama digunakan oleh rakyat malaysia kerana terbukti dalam membasmi kuman. Saya juga merupakan salah seorang pengguna tegar Dettol 🤗 . Ada yang ingin menjadi salah seorang PEMENANG yang Bertuah untuk memenangi hadiah dari DETTOL? Apa kata jom sertai GIVEAWAY yang bakal dilancarkan ini. . Syarat GIVEAWAY : ↗️ Giveaway Ini Bermula dari 25 Mei 2019 SEHINGGA 10 JUN 2019. ↗️ LIKE Post Ini. ↗️ Follow IG @syamimi8088 (Wajib) ↗️ Jawab Soalan Ini : "Mengapa Mencuci Tangan Itu Penting?" Berikan jawapan pada kotak komen dibawah. ↗️ Tag 2 Orang Rakan Untuk Sama sama menyertai Giveaway Ini. Atau lebih ramai lagi. . Saya akan pilih 3 orang pemenang yang bertuah. Jom hebahkan pada rakan rakan yang lain juga. Goodluck. . 📌 GIVEAWAY Ini Hanya Sah Di Akaun INSTAGRAM SAHAJA ‼️ Facebook Hanya Untuk Hebahan Sahaja. . #Dettol #DettolMalaysia #Giveaway #GiveawayDettol #BersihDenganDettol
Siaran dikongsi oleh nur syamimi (@syamimi8088) pada

Monday, 20 May 2019

Kekal sihat dan dilindungi sepanjang bulan Ramadan dengan Dettol!

10:36 am 25 Comments

Amalan kebersihan dapat membantu melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya

Setiap tahun, sepanjang bulan Ramadhan iaitu bulan kesembilan dalam kalender hijriah, umah islam seluruh dunia akan menjalani ibadah berpuasa. Selain itu, bulan Ramadan juga merupakan masa untuk umat islam beribadat, bersolat, membuat kebajikan dan mengamalkan kesederhanaan dalam pelbagai aspek.


Waktu berbuka atau iftar adalah masa untuk seisi keluarga dan sahabat handai bertemu sambil menikmati hidangan makanan dan iftar dikira tidak lengkap tanpa mengunjungi bazar Ramadan terlebih dahulu!

Bazar Ramadan bukan sahaja menawarkan pelbagai makanan dan minuman yang lazat setelah berpuasa seharian, malah memberi peluang kepada seluruh warga Malaysia untuk bersama-sama mengalami keistimewaan membeli-belah dalam suasana berbilang budaya yang meriah.  Walaupun begitu, berasak-asak pada waktu petang dalam keadaan cuaca yang panas dan lembap sambil memilih apa yang dikehendaki meningkatkan risiko diri anda terdedah kepada banyak kuman yang tidak kelihatan.

Ada pelbagai cara untuk melindungi anda dan keluarga anda daripada kuman dengan rangkaian produk Dettol. Sebagai jenama perlindungan kuman yang dipercayai sejak sekian lama, Dettol menjadikan tanggungjawabnya terutama pada bulan Ramadan ini untuk melindungi para keluarga di Malaysia dengan menggalakkan mereka mengamalkan amalan kebersihan dalam pelbagai keadaan.

Pada bulan Ramadan ini, Dettol melindungi anda dan keluarga anda dengan :
Sabun Tangan Dettol untuk mencuci tangan anda sebelum menyentuh makanan untuk sahur dan iftar;
Sanitiser tangan Dettol boleh digunakan di mana-mana sahaja kerana ia boleh membersihkan tangan anda tanpa menggunakan air; dan
Cecair Antiseptik Dettol membasmi kuman di ruang dan permukaan di kediaman anda sempena menyambut ketibaan Hari Raya.

Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol merupakan peneraju dalam perlindungan daripada kuman dan membantu menjaga kesihatan para keluarga menerusi amalan kebersihan yang lebih baik. Menerusi produk terkenal seperti Antiseptic Liquid, Antibacterial Liquid Hand Wash dan Hand Sanitizer, Dettol melindungi keluarga anda daripada 100 jenis kuman yang berbahaya.


Pada bulan yang begitu bermakna sekali untuk umat Islam, adalah wajar untuk semua orang kekal sihat supaya mereka boleh menyambut Hari Raya Aidilfitri bersama keluarga dan rakan-rakan mereka. Dengan Dettol, kita boleh berasa yakin 100%




Pengagihan Sabun Tangan Dettol di Bazar Ramadan

Tahun ini, Dettol menggalakkan rakyat Malaysia untuk kekal sihat dan ceria dengan melindungi diri mereka daripada 100 jenis kuman yang berbahaya. Cara terbaik untuk kekal sihat adalah dengan kerap membasuh tangan anda menggunakan Sabun Tangan Dettol. 

Jangan ketinggalan untuk bersama-sama mencari pasukan Dettol yang akan mengunjungi ke 20 buah bazar Ramadan di sekitar Lembah Kelang untuk meningkatkan kesedaran anda tentang amalan kebersihan tangan dan mengagihkan Sabun Tangan Dettol secara percuma kepada orang ramai!

Monday, 3 December 2018

Dettol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri

10:12 am 24 Comments

Hai readers!
Harini mama zara nak berkongsi cerita sikit pasal produk penjagaan diri yang sememangnya dah dikenali sejak dahulu lagi. Sebut je nama dia, tup ramai orang sedia maklum mengenainya.

Dettol.

Secara umumnya, semua orang pun tahu tentang Dettol ni kan?
Bila sebut je pasal dettol, apa yang korang bayangkan?

Bersih dari kuman?
Bau yang menyegarkan?
Lebih berkeyakinan tinggi?
Lagi?

Pada mama zara ni la kan, produk dettol ni memang sentiasa ada dirumah tau. Lagi-lagi mandian tu. Sebab rasa macam lebih yakin tentang kebersihan bila menggunakannya. Kalau untuk set mandian travel pun, kami sekeluarga sememangnya menggunakan produk dettol.

Cerita pasal produk dettol ni, mama zara dah gunakan dari kecil lagi tau. Suka sangat bau sabun ketul dettol tu. Bila lepas mandi, terasa sangatlah nyaman! Sampaikan masa mengandungkan zara dulu, tak boleh bau-bauan lain. Setiap kali rasa mual, cepat-cepat cari sabun dettol. Itu je la penyelamat.

Dan untuk harini, mama zara nak share la tentang lebih mendalam lagi tentang Kebaikan Dettol ni. Jom baca.



Dettol Melancarkan Semula Rangkaian Pembersihan Diri


Diperkenalkan semula untuk melindungi 1.97 juta isi rumah Malaysia daripada 100 kuman berbahaya


Setiap ibu sudah pastinya gembira melihat anak-anak mereka membesar dengan sihat. Namun, semakin anak-anak meningkat umur para ibu bertambah risau apabila anak-anak mereka mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko pendedahan kepada pelbagai jenis kuman.

Mendengar keluhan para ibu, maka Dettol, sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di dunia kini melancarkan semula seluruh rangkaian produk pembersihan diri baru-baru ini bagi melindungi semua keluarga di Malaysia daripada 100 jenis kuman berbahaya. 


Dettol ‘ProFresh’ dirumuskan untuk memberi ‘perlindungan daripada bau badan selama 12 jam’ bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun dengan cuaca Malaysia yang panas dan lembap. Dettol ‘ProSkin’ menyediakan ‘kelembapan selama 8 jam’ untuk mengekalkan perlindungan kulit bagi seisi keluarga yang selama ini sering terdedah kepada persekitaran yang memudaratkan seperti sinaran mentari yang terik atau dalam persekitaran dengan penyaman udara yang berterusan.

Sejak dilancarkan lebih 80 tahun yang lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi rakan aktif para ibu yang mahu melindungi keluarga masing-masing. Jenama yang komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang sering berevolusi dalam zaman ini . Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah jenama ini mendapat kepercayaan daripada para ibu di seluruh dunia bagi membantu keluarga mereka mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan mereka. 


Dettol merupakan jenama perlindungan kuman No. 1 di Malaysia sejak sekian lama. Dalam usaha jenama untuk mencari penyelesaian yang sesuai bagi melindungi keluarga Malaysia daripada kuman, Dettol telah mengenal pasti keperluan yang berbeza bagi produk pembersihan diri. Dua keperluan utama yang dikenal pasti adalah ‘perlindungan bau’ dan ‘perlindungan kulit’.

“Kita mandi untuk membersihkan badan. Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga.  Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulit dan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. 

Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yang menyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit.  Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Dr. Steven Chow, Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga. 

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekat pada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah. Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga. Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven.

Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.

“Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman pada permukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa. Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi. 

Kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima varian yang menyegarkan; Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare. Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.

Tuesday, 12 June 2018

Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya

8:36 pm 13 Comments

Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi
Kemeriahan Hari Raya


Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya | Kalau nak bercerita tentang Produk Dettol ni, sememangnya pilihan saya untuk keluarga. Dari zaman bujang sampai ke kehidupan dah berkeluarga ni, Dettol tetap menjadi pilihan hati. Taktahu la kenapa terlalu yakin dengan produk Dettol ni. Mungkin sebab Dettol merupakan 1 produk yang telah diyakini sejak dahulu lagi kan. Tanpa was-was.



Teringat kisah 4tahun yang lepas. Semasa mengandungkan zara. Suka sangat bau Dettol. Rasa bau yang boleh menenangkan. Bila mandi, suka sangat tenyeh sabun banyak kali supaya bau keharuman dettol tu ada je dibadan. Rasa sentiasa segar. Bila mabuk alahan datang je, mesti nak cari bau dettol. Rasa segar balik badan. Kini, dettol sebagai pelindung keluarga kecil saya..

Bercerita mengenai Dettol sebagai pelindung keluarga, seminggu sebelum raya, zhareef suspect Chicken Pox. Siapa la yang tak risau kan. Dalam keadaan persiapan nak sambut raya, tiba tiba anak pula tak sihat. 

Mujur sangat ada mandian Dettol ni tau. Saya gunakan setiap kali zhareef mandi. Alhamdulillah, zhareef pun macam selesa je bila mandi dipakaikan dengan mandian Dettol tu. Nak nak sejuk berangin je kan. 


Dan hasilnya, cepat juga la virus chicken pox tu hilang. Dalam tempoh 5hari dah nampak okay. So, raya saya terasa sempurna. Anak pun kembali aktif. 

Jom kita baca kisah penuh tentang Kekal Dilindungi Ketika Berkongsi Kemeriahan Hari Raya daripada Dettol ni.



Hari Raya adalah musim perayaan yang amat dinanti-nantikan bagi bertemu sanak saudara serta orang tersayang selepas sebulan berpuasa di bulan Ramadan. Ketika seluruh rakyat Malaysia bersalam-salaman dan menikmati juadah sambil bertanya khabar, Dettol Malaysia ingin membantu dan melindungi mereka untuk menikmati suasana ini. 


Umpama seorang ibu yang mahu memberikan perlindungan sepenuhnya kepada anak-anak mereka, jenama ini komited untuk menjaga kebersihan keluarga sepanjang musim perayaan agar mereka boleh berkongsi kasih sayang tanpa sebarang kerisauan. 

Ketika kebanyakan warga Malaysia menggunakan lebuh raya utama untuk pulang beraya, Dettol akan menjalankan kempen kesedaran kebersihan tangan di 20 buah kawasan Rehat & Rawat (R&R) di seluruh Semenanjung Malaysia. 


Apabila pengguna berhenti di kawasan R&R ini untuk ke bilik air, mereka akan dibimbing untuk membersihkan tangan secara berkesan dengan tujuh langkah mudah. Cecair Pencuci Tangan Dettol juga akan disediakan di singki supaya pengguna boleh mempraktikkan cara yang betul untuk mencuci tangan mereka. 

Wakil-wakil Dettol juga akan berada di kawasan R&R pada tarikh tertentu untuk memberi sampel produk dan mendidik pengguna tentang kepentingan amalan kebersihan yang baik di rumah. Sampel yang ringan dan dibungkus secara mudah ini boleh dibawa oleh pengguna di dalam bagasi mereka. Pengguna juga boleh memanfaatkan sampel ini sewaktu berada di kampung untuk melindungi mereka dan keluarga daripada kuman.


“Hari Raya adalah hari untuk bertemu dan berkumpul dengan sanak saudara dan sahabat handai. Itulah sebabnya penting untuk Dettol melindungi rakyat Malaysia daripada kuman supaya mereka boleh menikmati sepenuhnya pertemuan mereka,” kata Kim Minyoung, Pengarah Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Menurut Kim, bagi memenuhi hasrat ini, Dettol melancarkan kempen ini untuk mengingatkan warga Malaysia supaya menjaga kebersihan dan kesihatan mereka walaupun sewaktu menikmati kemeriahan perayaan.

“Sebagai jenama perlindungan kuman No.1 di negara ini*, Dettol sentiasa mendidik warga Malaysia tentang amalan kebersihan tangan bagi melawan kuman yang wujud dalam persekitaran kita setiap hari. Kami turut bekerjasama dengan para ibu untuk menyokong mereka dalam menyediakan perlindungan yang sepenuhnya kepada keluarga di mana sahaja mereka berada,” tambah beliau.

Ena Abas, Pengurus Jenama Dettol Malaysia dan Singapura, berkongsi pengalaman peribadi beliau dan menekankan bahawa mengekalkan tangan yang bersih membantu menjauhi kuman.


“Pulang ke kampung untuk beraya perlu melalui perjalanan yang jauh dan orang ramai selalunya akan berhenti sebentar di kawasan R&R. Saya tahu bahawa sesebuah keluarga mungkin perlu melalui perjalanan sejauh 6 hingga 12 jam menaiki kereta jika hendak ke kampung mereka di Pantai Timur dari Kuala Lumpur. Meluangkan masa beberapa minit untuk membasuh tangan dapat melindungi pengguna serta keluarga daripada kuman. Dettol berharap untuk membawa mesej ini kepada seberapa ramai warga Malaysia dalam usaha kami untuk menggalakkan mereka mengamalkan tabiat kebersihan yang baik bagi menikmati Hari Raya dan berkongsi saat kegembiraan tanpa sebarang kerisauan.”

“Bagi yang meraikan Hari Raya dan mungkin akan berhenti di kawasan R&R dalam perjalanan pulang ke kampung masing-masing, kempen ini akan mendidik mereka tentang langkah penting dalam kebersihan seperti membasuh dan mengekalkan kebersihan tangan ke mana sahaja mereka pergi. Dalam erti kata lain, lebih ramai warga Malaysia yang mendapat perlindungan daripada kuman,” jelas Ena. 

“Kami berharap orang ramai sentiasa berada di dalam keadaan sihat dan dilindungi sepanjang musim perayaan ini supaya Hari Raya boleh disambut dengan meriah bersama keluarga dan sahabat handai. Dettol Malaysia mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua rakyat Malaysia yang menyambutnya dan selamat pulang ke kampung masing-masing!” kata Kim.


Sempena bulan Ramadan yang mulia ini, Dettol Malaysia akan turut memberi sumbangan kepada para pengguna serta mereka yang memerlukan. Slogan kempen adalah “Kekal Dilindungi, Kebaikan Dikongsi”, dan para pembeli boleh melakukan kedua-duanya dengan hanya membeli produk Dettol bernilai RM25 dalam satu resit. Bukan sahaja setiap pembelian menerima baucar ganjaran bernilai RM5, malah sebahagian daripada jualan akan disumbangkan kepada pertubuhan kebajikan terpilih.

Promosi ini berlangsung mulai 1 Mei 2018 hingga 30 Jun 2018. ‘Suka’ dan layarilah Facebook Dettol Malaysia di www.facebook.com/DettolMalaysia untuk butiran lanjut.


Sponsor

Comments