27•11•2022 | Program Penghayatan Hidup Beragama Membentuk Peribadi Mulia.

Sunday 27 November 2022

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


Program Penghayatan Hidup Beragama Membentuk Peribadi Mulia.

Anjuran Bersama Yayasan Pembangunan Keluarga Darul Ta'zim

Bakat 21Kumpulan Logistik, Kem Iskandar Mersing


Panjang tajuk harini. Dah lama cikmimi tak share story pasal program Bakat kan? Sebab dah lama takde program Bakat secara live macam ni. Sebelum ni kan Pkp. So banyak majlis tertutup. Harini cikmimi rasa semangat nak sharekan apa yang boleh. 



Untuk program harini, majlis ceramah disampaikan oleh Dr. Robiah K Hamzah. 

Rasanya ramai yang mengenali penceramah ni kan? Seseorang yang ternama. Semua mengenali beliau kan..


Harini rasa dapat hayati apa yang disampaikan. Dan bila tiba part tertentu, make my cry. Cuma airmata tu tertahan walaupun ianya boleh buat gelak ketawa. 


Mungkin terlalu menghayati kut sampai rasa nak mengalir airmata. Ntah la. Susah nak rungkaikan kenapa boleh rasa nak menangis. Kang tetiba cikmimi nangis, orang panggil pulak suruh luahkan apa yang terbuku kan. So kita tahan air mata. 


Program harini tentang keyakinan kita pada Allah. Ya Allah.. sebagai hamba Allah ni, terasa begitu kerdilnya kita didunia.. Terasa banyak kekurangan kita. Terlalu banyak..


Contoh macam Dr. Robiah kata . Kita terlalu takut dan dengan arahan suami, tapi kita lupa, kita perlu takut dengan segala suruhan Allah. Dengan suami kita takut. Tapi dengan Allah?


Ya Allah banyak ilmu yang dikutip harini. Cik mimi ada juga rakam video. Nanti cik mimi akan cuba kongsikan ye. 



Program harini rasa semangat lain sikit sebab kami sebagai Ahli Jawatankuasa (AJK) Bakat dapat pakai pakaian sedondon gitu. Terasa Aura tu lain.. 



Alhamdulillah program harini dah pun berakhir. Leganya rasa. Bukan apa, selagi tak selesai, cikmimi risau dengan Hanaa. Tinggalkan dia dengan ddy nya. Mujur la harini kakak abang tak sekolah. So zara dapat tolong jagakan Hanaa sekali. 


Rezeki harini, mama & hanaa dapat sama sama bergambar dengan Dr. Robiah. Sangat friendly orangnya. Dan hanaa juga dapat pelukan dari Dr. Robiah.. 


Harapan cikmimi moga akan datang dapat join sama program macam ni lagi. Yang diperlukan dalam hidup kita adalah Ilmu. Ilmu yang tinggi. Baru kita boleh teruskan kehidupan kita dengan sebaiknya.. In Shaa Allah 💞


nucleus-token-banner-2

Post a Comment