Personalised Baby Gifts Dari Raph & Remy Yang Eksklusif Buat Si Manja!

Monday 6 July 2020

Fasa paling terindah buat pasangan yang telah mendirikan rumahtangga adalah cahaya mata. Kerana ianya melengkapkan sebuah kehidupan bekeluarga.Namun, saat paling terindah bila tiba saat menantikan kelahiranya. Kerana disitu bermulanya fasa menyediakan segala kelengkapan buat si manja. Tapi selalunya ibubapa mesti inginkan yang terbaik dalam pemilihan fabric untuk simanja bukan? Okay, harini cik mimi nak share kan satu benda untuk semua ibu-ibu ye..

Personalised Baby Gifts Dari Raph & Remy Yang Eksklusif Buat Si Manja!

Mungkin ada yang pernah dengar, ada yang belum ketahui tentang produk dari Raph & Remy ni kan? Ianya menghasilkan produk dari tumbuhan buluh yang premium. Kenapa ianya menggunakan produk tersebut, sebab ianya boleh menjaga kualiti, serta dapat mengutamakan keselesaan pada bayi apabila menggunakannya yang bersesuaian dengan iklan kita.

Personalised Baby Essentials

Raph & Remy : Premium Bamboo Swaddles

Perkara pertama bagi cik mimi sendiri la dalam penyediaan barangan bayi ketika menyambut kelahiran anak pertama ialah kain bedung. Nampak ianya seperti sesuatu yang tidak penting. Tapi bagi cik mimi ini adalah satu barangan yang wajib ada. Walaupun kita tidak pasti, adakah simanja akan menggunakan ia atau tidak nanti.



Bila sebut kain bedung, secara tidak langsung kita mesti nak kan ianya nampak menarik bila simanja menggunakannya kan?
Sebolehnya kita nak kan ianya nampak unik, eksklusif pada pandangan semua yang memandang bukan? Dengan Raph & Remy ni, kita boleh menampakkan ianya eksklusif dengan personalized kan dia, seperti meletakkan nama pada barangan tersebut.


Tahu tak semua, walaupun ianya nampak biasa-biasa aje, tapi kita boleh ukirkan ia dengan nama simanja tersebut. Beruntung buat simanja, kerana ia mempunyai Bamboo Baby Swaddle yang tersendiri. Inilah kenangan terindah buat simanja ketika baru lahir.



Barangan kedua yang menarik perhatian cik mimi kalau beli barangan si manja ni kan, blanket baby.. Allah comeynya bila baby tidur siap berselimut gitu.. Seronok pula tengok barang simanja dari Raph & Remy ni. Semuanya nampak ekslusif sebab boleh personalized kan dia mengikut kehendak kita sendiri.. Terus rasa macam nak ada baby sendiri lagi. hihi








Bestnya kalau dapat hadiahkan Hooded Towel & Mitt Set ni.. Barang keluaran Raph & Remy ni sangat sesuai dengan kulit baby kerana ianya lembut dan memberi keselesaan pada si manja. Sesuai sangat kalau simanja berpeluang miliki hooded towel & mitt set ni.. 

Nampak gebu kan bila dimanja menggunakan barangan ni!




Comelnya SootherBuddy Security Blanket ni.. Kalau dapat miliki ni, memang terasa comel sangat buat simanja..
Kalau kengkawan semua nak buat pembelian, jangan risau tau. Blanket ni bukan disediakan hanya dalam 1 warna sahaja. Tetapi ada 4 pilihan warna untuk simanja. So, ada satu kelainan disitu..


Raph & Remy : Personalised Teethers


Menarik pula cik mimi tengok teether ni.. Menarik warnanya kan. Dan yang menariknya tentang pembuatannya.

Ianya buatan tangan dari manik-manik silikon 100% berkualiti tinggi yang bebas daripada BPA dan kayu beech asli premium yang tidak dirawat - kayu keras yang tahan lama, lestari dan antibakteria secara semula jadi. 
Erm, cik mimi boleh bayangkan mesti simanja akan berasa geram untuk mengigit teether ni untuk mengasah gusi mereka yang baru nak tumbuh gigi tu..


Pakaian Bayi - Apparel


Comel sangat bila tengok si manja dalam berpakaian begini kan.. Kalau ibi-ibu nak tahu, knotted gowns ni Item paling selesa yang dapat dimiliki oleh ibu baru untuk anaknya yang baru lahir tau. Seolah-olah nampak seperti simanja dalam bedungan kan?

Ianya sesuai dipakaikan pada simanja yang berusia 0-3bulan. Dan mempunyai beberapa pilihan warna yang bersesuaian untuk simanja.





Raph & Remy menggunakan material dari buluh yang premium kerana :

  • Serat semula jadi
  • 3 kali lebih banyak penyerap daripada kapas
  • Keupayaan pelembapan kelembapan semula jadi
  • Mudah bernafas
  • Besesuaian dengan iklim semasa
  • Anti bakteria
  • Anti kulat
  • Hypoallergenic



Baby Onesies ni kan salah satu baju pilihan kesukaan cik mimi juga untuk simanja tau. Sebab apa, boleh nampak simanja selesa je bila memakainya. Apatah lagi ketika cuaca panas. Dan selalunya, ianya direka dalam keadaan material yang memeri. Kalau ibu-ibu berkenan nak grab dari Raph & Remy ni, ada 7 pilihan warna yang menarik okay.
Sesuai untuk simanja yang berusia 0-3bulan.




Comel sangat bila simanja dapat bergaya dengan baby zippies ni kan?
Walaupun anak-anak cik mimi tak merasa sangat pakai pakaian begini, tiba-tiba cik mimi rasa comel pula. Mana tahu kalau ada rezeki baby baru nanti, nak juga cik mimi grab baby zippies macam ni.  Terasa comel sangat.

Nampak selesa dan sangat membantu simanja dalam setiap pergerakan bila memakai pakaian sebegini. Ibu-ibu jangan risau, baby zippies ni bukan untuk anak kecil sahaja tau. malah ibu-ibu boleh memilih sehingga size 24month! Serta mempunyai 5 warna yang menarik.



Gift Sets - Set Hadiah


Kalau cerita pasal set hadiah ni, rata-rata semua orang pun suka kan?
Kalau cik mimi la, dapat gift macam ni, memang terasa bahagia sangat-sangat.
Atau kalau ada bajet yang lebih, tak salah pun kalau kita keluarkan sedikit modal, untuk milikinya bukan?


Antara barangan yang terdapat dalam set ni ialah :

Set hadiah 7EssentialSomethings ™ yang lengkap :

1 x BubbleGummy ™ Teether (Pilih warna)
1 x Maskot Pond Pal
2 x Swaddles Buluh Premium (Pilih warna)

1 x Selimut Penyejuk Organik BambooCloud ™
1 x Selimut Keselamatan SootherBuddy ™
1 x Menukar Clutch Mat
1 x Tuala Bayi & Mitt Bambu Organik
1 x Beg Tote Kanvas Premium
1 x Kad Hadiah


Setiap set hadiah dibungkus dengan penuh kasih sayang ke dalam kotak hadiah RAPH & REMY ™ dengan penuh bergaya. Kotak cantik yang boleh digunakan semula untuk menyimpan barang khas. Antara kelebihan lainnya ialah :

  • Pembungkusan kotak hadiah percuma
  • Kad hadiah & perkhidmatan pesanan peribadi yang percuma
  • Beg Tote Kanvas Premium RAPH & REMY percuma
  • Penghantaran standard percuma Singapura
  • Penghantaran DHL Express di seluruh dunia 1-3 hari bekerja


Merupakan set yang diperlukan oleh ibu-ibu untuk menyambut bayi baru! Semua barang keperluan baru lahir dalam satu set hadiah premium tanpa jantina (unisex). Ia termasuk Beg Tote Kanvas Premium, untuk menjadikan semua barang keperluan untuk lawatan ke hospital yang sangat istimewa, sangat mudah! Semua item diperakui OEKO-TEX®.

Jimat 20% apabila ibu-ibu membeli Koleksi Keperluan Baru Lahir dari Raph & Remy sebagai satu set hadiah yang lengkap. Sesuaikan warna anda untuk pilihan di atas!



Antara barangan yang terdapat dalam Newborn Essentials Collection ialah : 

  • Onesies Buluh Premium - Set Duo (0-3m)
  • Gaun Rajutan Buluh Premium (0-3m)
  • Pembalut Buluh Premium
  • Sarung Buluh Premium - Set Duo (0-6m)
  • Beanie Slouch Reversible Bambu Premium (0-6m)
  • Booties Bayi Buluh Premium (0-6m)
  • Stoking Bayi Buluh Premium - Set Duo (0-3 + 3-6m)
  • Beg Tote Kanvas Premium
  • Kad Hadiah

Macam mana? Tergoda tak tengok set barangan simanja dari Raph & Remy ni? Kalau nak tahu info lanjut mengenainya boleh layari : 











2 comments

  1. Suka Sangat Dengan Kaler Dia Yang Lembut2 Je Semuanya

    ReplyDelete
  2. I like personalized gifts be it for birthday, anniversary, or any special occasion.

    ReplyDelete