Monday, 28 October 2019

Resepi Ayam Goreng Rangup.

Hai semua..
Harini cik mimi nak share satu resepi untuk jadikan ayam goreng rangup. Kalau makan tengah hangat hangat tu memang sedap la orang kata. 
Cik mimi tahu ramai pun tahu cara nak buat. Okay takpe, sebab ilmu perlu dikongsi kan, bukan untuk dikecam. 🤗

Resepi Ayam Goreng Rangup.
Resepi Ayam Goreng Rangup.

Antara bahan bahan yang perlu ada : 

- Ayam Beberapa Ketul
- Garam
- Kunyit
- Tepung Gandum
- Tepung Beras
- Serbuk Kari (Nak Pedas Bubuh Lebih)
- Daun Kari

Caranya mudah. Gaulkan aje semua. Kalau rasa macam kering je tepung tu, boleh bubuh air sikit, basahkan sikit macam tu ye. Kalau rasa nak perap sekejap pun boleh. Bagi rasa kari tu melekat kat ayam tu kan..

Mudah aje kan. Pastinya semua bahan mudah dicari. Selamat mencuba. ☺👍

7 comments:

  1. sedapnya..thank sharing rsepi..:)

    ReplyDelete
  2. Boleh try masak la nanti.. Bahan2 tu senang je..

    ReplyDelete
  3. Ooo tepung ganduk dan tepung beras ye... Boleh cuba ni. Nampak rangup

    ReplyDelete
  4. Nampak menyelerakan la ayam rangup cmni.. Siap ada daun kari tu.. Kalau wawa celup tepung je mampu buat.. Haha

    ReplyDelete
  5. Wah boleh cuba nanti nie.. tq for sharing Mimi..

    ReplyDelete
  6. Sedapnya tapi macam berminyak sikit. Tapi kalau ayam rangup zira suka tepungnya

    ReplyDelete

Sponsor

Comments