Pentingnya Dettol Dalam Kehidupan Seharian.

Tuesday 28 May 2019




Assalamualaikum, selamat tengahari readers..
Harini ni kita nak bercerita pasal produk penjagaan diri iaitu Dettol.
Rasanya ramai yang mengenali produk Dettol ni kan..

Dettol memang dah dikenali sejak dahulu lagi. Sejak dari kita kecil lagi, memang produk Dettol ni tak asing lagi la untuk keperluan diri.
Sering digunakan sejak dahulu ialah sabun mandinya. Sesungguhnya baunya yang natural gitu, memberikan rasa yang menyegarkan setiap kali selepas mandi.

Dan satu lagi yang mesti ada dekat rumah ialah pencuci luka tu. Orang kata perlu ada disetiap rumah sebagai persediaan sekiranya terjadi apa apa tanpa disengajakan..



Sehingga kini, kita sering diperkenalkan lagi dengan produk produk baru keluaran Dettol. Sebagai contoh untuk cucian tangan. Sebenarnya penting tau handwash ni disetiap rumah. Sehingga hari ini, handwash memang ada dirumah kita. Apatah lagi anak anak yang suka bermain diluar rumah, tangan semestinya kotor dan perlukan pencuci tangan khas untuk mengelakkan penyebaran kuman.



Antara lainnya seperti tisu basah ni. Penting ke tidak tisu basah ni? Tentunya penting. Apatah lagi kita yang mempunyai anak kecik. Kadang kala keluar, tak sempat nak cari tempat cuci tangan, atau pun berada dalam kereta, penting tau wipes tissue ni. Macam penyelamat jugak la orang kata. Kalau tak, kemurungan sekejap..



Dan pada hari ini, kita semua pun sedia maklumkan, Dettol ni memang terkenal dengan mandiannya. Dan hari ini kita nak kongsikan 1 lagi keluaran baru Dettol mandian yang terkini iaitu Dettol Proskin. Bau dia bestnyaaaa. Wangi tau. Rugi sangat siapa yang tak pernah pakai produk dari Dettol ni..

Dan kita nak war warkan disini.. Ada tak yang nak kan produk dettol ni secara percuma? Ye betul. PERCUMA ‼️

Bagi yang berminat jangan lupa sertai GIVEAWAY yang kita anjurkan bersama Dettol ni ye. Syarat yang cukup mudah. Dan jangan lupa, ajak kawan kawan lain sekali ya.. 





Produk Dettol Sememangnya satu produk yang telah lama digunakan oleh rakyat malaysia kerana terbukti dalam membasmi kuman. Saya juga merupakan salah seorang pengguna tegar Dettol 🤗 . Ada yang ingin menjadi salah seorang PEMENANG yang Bertuah untuk memenangi hadiah dari DETTOL? Apa kata jom sertai GIVEAWAY yang bakal dilancarkan ini. . Syarat GIVEAWAY : ↗️ Giveaway Ini Bermula dari 25 Mei 2019 SEHINGGA 10 JUN 2019. ↗️ LIKE Post Ini. ↗️ Follow IG @syamimi8088 (Wajib) ↗️ Jawab Soalan Ini : "Mengapa Mencuci Tangan Itu Penting?" Berikan jawapan pada kotak komen dibawah. ↗️ Tag 2 Orang Rakan Untuk Sama sama menyertai Giveaway Ini. Atau lebih ramai lagi. . Saya akan pilih 3 orang pemenang yang bertuah. Jom hebahkan pada rakan rakan yang lain juga. Goodluck. . 📌 GIVEAWAY Ini Hanya Sah Di Akaun INSTAGRAM SAHAJA ‼️ Facebook Hanya Untuk Hebahan Sahaja. . #Dettol #DettolMalaysia #Giveaway #GiveawayDettol #BersihDenganDettol
Siaran dikongsi oleh nur syamimi (@syamimi8088) pada

2 comments

  1. ray selalu bawak hand sanitizer dettol

    ReplyDelete
    Replies
    1. Penting juga kan sanitizer tu.. sebab kita kan pegang macam macam benda..

      Delete