Gabungan Minyak Ikan Dan Minyak Zaitun Berkesan Menurunkan Kolesterol Tinggi Dalam Badan

Tuesday 30 April 2019

Assalamualaikum, hai readers.. Morning..

Pagi ni nak cerita pasal kolestrol pulak la.. Siapa kat sini ada detect kolestrol dalam badan? Tapi takut nak makan ubat, atau takut nak buat pemeriksaan? Biasa la, bila kata nak buat pemeriksaan je, tentulah kena jumpa doktor kan? Pastu mula rasa gerun je kan..Sebab nanti doktor nak cek sana, cek sini..

Harini, kita terbaca pulak kisah suplemen untuk kolekstrol. Rasanya macam baru tertahu pulak yang ada suplemen ni. Biasa la, selalu dengar suplemen ni untuk nak cantik je kan.. Ke sebenarnya memang ada je supplemen untuk penyakit kolekstrol ni, cuma kita je yang tertinggal keretapi.. hehe
Sebelum kita ketinggalan pasal supplemen ni, kita share la kat blog ni, mana tahu boleh berkongsi dengan kawan-kawan lain jugak kan.


Gabungan Minyak Ikan Dan Minyak Zaitun Berkesan Menurunkan Kolesterol Tinggi Dalam Badan.

Jom kita baca perkongsian dari blog ni >> suplemen untuk kolesterol

Anda ada masalah darah tinggi?
Makan ubat klinik, tetapi darah tinggi tetap TINGGI?
Anda juga ada masalah kolesterol?
Anda ada banyak biji kolesterol pada kulit leher dan muka?
Anda mahu hilangkan kolesterol jahat anda secara berkesan?
Anda mahu lenyapkan kolesterol anda secara selamat?
Anda juga sering rasa kebas-kebas kaki dan tangan?
Itu sebahagian tanda-tanda kolesterol anda tinggi tau.
Bila kali terakhir anda check bacaan kolesterol anda?



Bagi yang berminat nak mencuba supplemen ni boleh contact number Paksu Cuckoo tu ye.. Bukan contact kita tau. hehe
Paksu Cuckoo 012-7092198
Mesti ada yang was-was nak try kan? Ni pengalaman dari Paksu sendiri tau.. Kita share kat sini ye.. 
Pengalaman Admin sendiri menggunakan Arctic Sea ini sebagai suplemen untuk kolesterol sejak tahun 2015 lagi sehingga sekarang, Alhamdulillah setiap pagi Admin akan telan 2 biji Softgel Arctic Sea ini. Hasilnya bacaan kolesterol Admin tidak pernah lebih dari bacaan 4 setiap kali Admin melakukan ujian kolesterol. Ini merupakan testimoni Admin sendiri menggunakan suplemen untuk kolesterol ini.  Berat badan Admin juga tidak terlalu besar seperti sebelum ini di tahun 2014 mencecah 110kg. Sekarang ini Alhamdulillah berat badan Admin, Paksu Cuckoo sekitar 85kg sahaja.

KELEBIHAN DAN KEBAIKAN ARCTIC SEA SEBAGAI SUPLEMEN UNTUK KOLESTEROL YANG TERBUKTI BERKESAN DAN SELAMAT UNTUK ANDA GUNAKAN


10 SEBAB UTAMA KENAPA PERLU AMALKAN MINYAK ZAITON + MINYAK IKAN FOREVER SEBAGAI SUPLEMEN UNTUK TURUNKAN KOLESTEROL

Adunan berpaten dari Minyak Zaiton dicampur dengan minyak ikan adalah bermanfaat untuk menjaga jantung, otak, mata, kulit, sendi dan tulang. Oleh itu FOREVER Artic Sea adalah salah satu daripada produk yang paling laris didunia kerana ianya;

1. BAIK UNTUK KESIHATAN JANTUNG

Mengandungi asid lemak EPA dan DHA (dari minyak ikan) dan asid oleik (minyak zaitun) yang boleh membantu untuk mengurangkan kolestrol tidak baik (LDL) dan meningkatkan kolestrol baik (HDL), justeru baik untuk mengekalkan kesihatan kardiovaskular.

2. BAIK UNTUK OTAK

Lemak membantu 60% dari tisu otak, antaranya 25% adalah DHA. DHA meningkatkan kecerdasan kanak-kanak, meningkatkan keupayaan ingatan, tumpuan dan pembelajaran. Ia juga dapat membantu dalam pencegahan kemerosotan ingatan dan penyakit Alzheimer.

AWAS KOLESTEROL YANG TINGGI BOLEH MENGAKIBATKAN SALUR DARAH ANDA TERSUMBAT DAN MUDAH TERKENA SERANGAN JANTUNG, STROK DAN KEMATIAN MENGEJUT!!

3. MELINDUNGI PENGLIHATAN

DHA adalah penting untuk fungsi normal fotoreseptor retina kerana separuh dari lapisan lipid fotoreseptor adalah DHA. Ia meningkatkan penglihatan, mencegah degenerasi penglihatan dan melegakan keletihan mata.

4. BAIK UNTUK SENDI

EPA dan DHA mempunyai ciri-ciri anti-keradangan dan pelinciran, oleh itu melegakan sendi kaku dan bengkak, menguatkan tulang dan membantu dalam pertumbuhan tulang kanak-kanak.


5. NUTRISI PEMAKANAN HARIAN

Kebanyakan rakyat bandar kekurangan asid lemak perlu, yang tidak dapat dihasilkan oleh badan. Dengan mengambil Artic Sea, setiap gel lembut menyediakan kandungan EPA 225mg dan 150mg DHA, dengan nisbah 3:2 yang membantu dalam penyerapan. Ini merupakan cara menurunkan kolesterol secara semulajadi dan selamat.

6. MELAMBATKAN PENUAAN

EPA dan DHA merangsang metabolisme, mempercepatkan peredaran darah, melindungi sel kulit dan mengelakkan kerosakkan sinaran ultra-ungu, oleh itu mencapai kesan anti penuaan.

7. MELEMBABKAN KULIT

Kulit yang kering bermakna kekurangan asid lemak. Minyak ikan bukan sahaja melembapkan tetapi juga mempunyai ciri-ciri anti-keradangan yang mengurangkan kegatalan dan masalah kulit jadi mengelupas dan sebagainya.

8. BAIK UNTUK KESIHATAN EMOSI

Pengambilan DHA dan EPA dikaitkan dengan menyokong kesihatan emosi dan emosi yang lebih baik. Ianya menjadi suplemen untuk kolesterol jahat atau menurunkan kolesterol tinggi.

9. MENGGALAKKAN KESIHATAN PADA TAHAP SEL

Asid Lemak Omega 3 adalah sebahagian dari membran sel di seluruh badan, termasuk otak, kulit, mata, jantung, saluran darah, paru-paru dan juga sendi. Fungsi Asid Lemak Omega 3 ini juga terbaik sebagai suplemen untuk mengurangkan kolesterol yang terbaik dan terbukti berkesan serta selamat digunakan.

10. KUALITI YANG BAIK

Diekstrak dari ikan laut dalam yang tidak tercemar, Artic Sea adalah selamat dan boleh dipercayai. Vitamin E ditambah untuk mengelakkan pengoksidaan asid lemak. Botol legap digunakan untuk mencegah asid lemak dari rosak akibat cahaya matahari. Artic Sea tidak mengandungi logam berat atau bahan kimia organik yang mudah meruap. Kesemua produk hanya dikeluarkan oleh kilang FOREVER Living di USA bagi menjamin bahan sumber yang berkualiti dan memberikan keyakinan kepada para pengguna sebagai suplemen untuk kurangkan kolesterol terbaik.

Antara satu keistimewaan Arctic Sea sebagai suplemen untuk penurun kolesterol terbaik berbanding minyak ikan lain di pasaran dan kenapa ramai orang memilih Artic Sea adalah kerana ia berkuasa untuk memecahkan kolestrol di dalam salur darah lebih cepat berbanding produk lain dan ianya selamat kerana tiada kandungan merkuri. Kolestrol memang sudah diketahui umum sebagai salah satu punca penyakit jantung yakni pembunuh nombor satu di Malaysia.

KELEBIHAN SUPLEMEN UNTUK KOLESTEROL INI SEPERTI BERIKUT :

  • Forever arctic-sea menggabungkan minyak ikan semulajadi dengan minyak zaitun untuk membekalkan :
OMEGA-3 -(asid lemak perlu; EFA) 
OMEGA-9 - yang boleh membantu memelihara kesihatan kulit & turun
  • Gabungan minyak ikan & minyak zaitun menjadikan satu produk EFA yang seimbang & berkesan.

Sebenarnya ada lagi Info pentingnya tau.. Kengkawan boleh terjah lottepi.com/suplemen-untuk-kolesterol ni ye..
Sebagai penutup entry ni, disini kita share kan juga testimoni pengguna yang lain selain dari Paksu tu ye.. Mana tahu ada kengkawan yang nak belikan untuk mak ayah ke,kan..
Selamat mencuba ya..




20 comments

  1. Bagusnya perkongsian! Kita memang tengah nak kawalkan kolestrol dalam badan ni. Walau nampak kecik tapi kolestrol kita tinggi gak

    ReplyDelete
  2. Dua dua bahan ni - minyak ikan dan minyak zaitun - memang elok untuk kesihatan kite. kolesterol tu memang kene jaga sangat. jangan kata orang berisi je yang banyak kolesterol. orang kurus pun boleh jadi jugak

    ReplyDelete
  3. TB pun suka minyak Ikan , nak pulak ada minyak zaitun macam ni.. sebab ia baik untuk kulit-kulit sensitif macam TB jugak.. berapa harga ni mimi?

    ReplyDelete
  4. dua2 minyak ni mmg banyak khasiat..k.el adalah minum minyak zaitun tu setiap hari waktu pagi..tp belum try lagilan minyak ikan tu..lg satu tahap kolestrol pun x tau tahap mcm mn..jenis penyegan nak p check haha

    ReplyDelete
  5. Memang biasa dengar pasal kebaikan dua dua jenis minyak ni. Tapi first time dengar supplemen Artic Sea ni. Tak dak dijual di farmasi ye?

    ReplyDelete
  6. Oh I have seen this product before. Nice and good right. But I have not consumed before la. It's nice that the Gabungan Minyak Ikan and Minyak Zaitun Berkesan Menurunkan Kolesterol Tinggi Dalam Badan.

    ReplyDelete
  7. Ala kita dah pergi check kat dotor pakar kita Alhamdulillah tiadak kolestrol yang lebih hehehehe walaupun nampak saiz yang beginikan wakakakakak.....

    ReplyDelete
  8. fuh banyak betul khasiat minyak ikan ni. tambah lagi orang dewasa yang sentiasa sibuk memang perlu makanan tambahan untuk kekal bertenaga setiap hari. kalu amal selalu boleh nampak kesan kebaikan pada tubuh badan

    ReplyDelete
  9. tak sangka pulak gabungan dua minyak nie boleh menurunkan kadar kolestrol dalam badan. baguslah ada solution macam nie. maklumlah, pemakanan dan gaya hidup kini mengundang kolestrol yg tinggi

    ReplyDelete
  10. Bahaya kalau ade kolestrol kan.. Kita kene jaga.. Nad tak pernh cuba pakai atau makan dua-dua minyak ni.. Tak snagak ia bagus ye utknkurangkan kolestrol..

    ReplyDelete
  11. Taw-taw je kite tengah cari produk untuk kurangkan kolestrol. Maklumlah kuat makan kan. Semua nk sebab tak pikir pun kesan buruk. Dah boleh start jaga pemakanan ni.hehhee

    ReplyDelete
  12. minyak zaitun kita biasa minum..tapi minyak ikan tu aishhh...tapi x sangka gabungan dua ni banyak khasiatnyaa...nak kurangkan kalestrolkan

    ReplyDelete
  13. Rasanya encik suami macam pernah amik supplement ni, rasanyalah. Ingat2 lupa pula. Nanti nak tanya dia nak repeat ke tak. Sebab dia makan haritu abis juga.

    Memang baguslah ambik supplement yg blh turunlan kadar kolesterol. Sebenarnya kolesterol tggi ni bukan pada org gemuk2 je, yang kurus pun ada juga kolesterol tggi. Akak alhamdulillah paras kolesterol normal. Semoga terus normal lah.

    yanmie
    www.yanmieonline.com

    ReplyDelete
  14. Wow baru tahu ada produk yang gabungkan 2 bahan sekali. Umum tahu kebaikkan minyak zaitun dan minyak ikan. Eiza sendiri amalkan sesudu minyak zaitun setiap pagi.

    ReplyDelete
  15. Good sharing. Banyak info berguna sebab ena pon penah bacaan kolesterol tp tahap palimg rendah. Tak sangka ada. Sejak tu control makan. Takut hai penyakit tak kira tua ke muda.

    ReplyDelete
  16. Menarik ni. terima kasih atas perkongsian, mana tahu bermanfaat untuk kami para pembaca ni kan.

    ReplyDelete
  17. Mcm menarik n byk khasiatnya.. Boleh la AM cuba nnti.. Nak turunkan berat badan nie..

    ReplyDelete
  18. Kebetulan kita pun baru tau kita ada tinggi kolestrol hari tu tapi suka jugak makan minyak zaitun tapi tak tau ada kelebihan ni. Sekarang ni rupanya ada ya kombinasi minyak ikan dan zaitun untuk turunkan kolestrol. Nanti nak usha lagi.

    ReplyDelete
  19. Macam bagus je produk ni Mimie. Nampak menarik untuk dicuba

    ReplyDelete