Breakout Kulit Muka? Jom Atasi Dengan Ainaa

Tuesday 1 January 2019

Selalu kita dengar ramai orang mengalami masalah dengan muka kan. Mungkin ada yang alami masalah jerawat yang teruk la, kulit yang kusam la, liang pori yang terbuka la, ehh macam macam lagi laa.. 

Kalau macam kita kan, ada jugak masalah dengan kulit muka ni. Masalah yang kadang tu tak tahu nak atasi macam mana. Dah bermacam produk kita cuba. Lagi lagi bila terjadinya masalah kulit kusam. Siapa yang suka kan tengok muka sendiri macam tak bermaya je macam tu. 



So, dengan tak sengaja, kita tercuba 1 produk viral ni. Pernah dengar tak tentang Ainaa? Ainaa Cleanser dan Ainaa Serum ni?
Mungkin ada yang tak tahu kan? Alaa, baru-baru ni ada juga keluar di Televisyen tau. Dalam berita kalau tak silap.

Produk viral Ainaa ni diasaskan oleh Syafiqah Aina. Dia la founder of NSA Beau tau. Apa yang bestnya dengan Ainaa ni, ianya bebas dari sebarang bahan kimia dan semestinya ia adalah produk yang mendapat KELULUSAN dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
So, tak perlu ragu-ragu kalau nak menggunakan Ainaa ni. Sebab, semestinya la kita pun dah gunakan pada diri sendiri. 



Apa Itu Ainaa Cleanser?
Ainaa Cleanser bertindak sebagai Pembersih Muka dan juga Pembersih Mekap. Make up remover la gitu. 2 in 1. 
Dilengkapi dengan dwi fungsi untuk membantu membersihkan dengan lebih mendalam lagi, lagi lagi bila muka dalam keadaan bermekap. 

Ainaa Cleanser diformulasi dengan Ph yang seimbang dan bebas dari bahan kimia merbahaya. Dan semestinya sangat selamat digunakan. Tanpa rasa was-was.

Apa Kelebihan Ainaa Cleanser?
📌 Anti jerawat
📌 Menanggalkan mekap
📌 Membersihkan liang roma & menyegarkan kulit
📌 Membersihkan lebihan minyak dan kotoran

Kandungan yang terkandung dalam Ainaa Cleanser :
📌 Castor Oil
📌 Coconut
📌 Lecithin
📌 Avena Seed Extract

Untuk serum dia pula, best tau bila di dap dap kan pada wajah. Rasa segar je wajah. Serius tau. Siapa yang pakai, dia tahu la macam mana. 



Jom kita dapatkan lagi info tentang Ainaa Serum. 

Ainaa Serum merupakan salah satu serum yang bebas minyak yang dirumus khas untuk memperbaharui sel kulit bagi menyerlahkan kulit untuk lebih lagi sihat dan segar.

Diformulasi dengan penghidratan sesuai untuk merawat serta menghapuskan jerawat tanpa membuatkan kulit wajah kering dan kerengsaan. Kelebihan lain Ainaa Serum ni ialah dia dapat membantu tona kulit kelihatan lebih serata dan dapat membanti bintik bintik hitam dan pigmentasi hilang. 

Saranan pengguna : Sangat sesuai untuk lelaki dan perempuan yang berumur 13tahun dan ke atas. 

Mungkin ada yang teruja nak tahu, seawal berapa lama kita boleh nampak kesan penggunaan kan?
Kesan penggunaan kita boleh nampak dalam tempoh 14hari penggunaan secara konsisten ya.

Antara kelebihan yang dimiliki oleh Ainaa Serum :
- Menjadikan muka kelihatan lebih muda dan kulit lebih cerah
- Meremaja dan memperbaharui kulit
- Mengurangkan pigmentasi dan memudarkan parut
- Meningkatkan pembaharuan sel kulit
- Mengecilkan liang pori-pori

Bahan yang terkandung dalam Ainaa Serum :
√ Aloe Vera
√ Cucumber
√ Soapwort
√ Lavendar
√ Asparagopsis Armata

Untuk yang berminat nak dapatkannya, boleh layari info dibawah ni ye : 

LAMAN WEB : https://ainaabeauty.com/
FACEBOK : https://m.facebook.com/NSABEAUOfficial
INSTAGRAM : https://www.instagram.com/nsabeautyofficial

Harga :
Ainaa Serum : Rm65
Ainaa Cleanser : Rm45

Korang jangan risau, produk Ainaa Selamat digunakan tau. Sebab kita sendiri dah guna dan hasilnya memang sangat best. Jatuh cinta lagi lagi cleanser tu haaa.. Rasa bersih je muka tau.. 

22 comments

  1. wah..bagus produk ainaa ni..:)

    ReplyDelete
  2. ainaa bukan dorang ada launching sun cream ke 2 3 minggu lepas sampai terus sold out. tak sangka banyak jugak produk ainaa. kalu sesuai dengan kulit muka apa salahnya terus setia guna produk lokal kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorang ada produk lain juga. Dan kebanyakkannya menjadi pilihan ramai.

      Delete
  3. Kawan saya ada pakai cleanser ni, dia cakap ok sangat. Sebab boleh berfungsi sebagai make up remover katanya.

    ReplyDelete
  4. Dah banyak juga Min baca tentnag kebaikan produk Ainaa Serum & Cleanser ni. Ternyata memang benar dan rasanya boleh lah kalau Min cuba dapatkan produk terbaik dan berkesan ni.. Mana tahu lepas ni muka Min bertambah seri..hehe..

    ReplyDelete
  5. I have breakouts problem. So i can't simply use any product on my face. But this one looks good. I will give a try soon.

    ReplyDelete
  6. aduimak kalau produk yang ada khasiat anti jerawat ni memang kak lily suka sekali yelah, muka banyak jerawat cam ni lah kan senantiasa mencari bahan-bahan baru untuk baikkan kulit muka

    ReplyDelete
  7. Eh bagus la kalau ada anti jerawat sekali..nak- nak muka akak dah umur 40 tahun ni cepat je jerawat nak naik kan...stress kekadang..apa punpacakging dia lawa la..exclusive snagat..

    ReplyDelete
  8. Ainaa...nak kena cari untuk anak remaja ni. Ye lah hormon tak stabil jadi jerawat tu naik je kat muka tu haa...packaging nampak simple dan kemas.

    ReplyDelete
  9. Banyak juga rangkaian prosuk Ainaa yang ada ya .Akak ada baca pasal sunscreen yang sold out tuh .Cleanser ni pun akak ada baca jugak selain membersih dia berrindak sebagai makeup remover. Produk senang macam ni yang orang akab cari kan

    ReplyDelete
  10. Memang bagus untuk mereka yang masih mengalami kesukaran dengan kulit kan. So dengan produk Ainaa ini moga-moga dapatlah atasi masalah-masalah tersebut.

    ReplyDelete
  11. Alhamdulilah. Yang penting selamat, halal dan mudah digunakan. Rawlins pun banyak baca review best pasal produk Ainaa nie tapi masih belum ada kesempatan mencubanya lagi.

    ReplyDelete
  12. Menariklah ainaa ni . Cx sekarang dahlah tengah mencari serum ntk kulit wajah. Kot² boleh cuba ainaa ni next time. Tak pernah pakai serum sebab tu nak cuba. Bagus juga cx dtg sini. Dapat info sikit. Tq!

    ReplyDelete
  13. Boleh tahan jugak eh harga dia. Kalah drugstore punya harga. Tapi kalau after pakai tu ok.. Why not kan... Tgk bahan2 alami ja kan

    ReplyDelete
  14. seems quite reasonable price, but more important it has to be suitable to our skin. i remember back in highschool, i got outbreak too but had to try many brands before getting the suitable one.

    ReplyDelete
  15. Ramai gak kata produk ni bagus ekk. Tapi sis masih tetap setia dengan produk sis pakai dr dulu sampai sekarang takut nak tukar lain. Tapi boleh le try untuk anak sis yang jerawat penuh kat muka tu..:)

    ReplyDelete
  16. Phewww harga dia not bad jugakkan, yeeee...tengah viral produk ainaa ni loni, hebat betul pinangan produk ni. Ni yang nak cuba jugak ni :D

    ReplyDelete
  17. ramai tengok pakai ainna ni..testimoni semua cakap best..bagusla..tapi muka nad dah ok dengan produk korea..hehee..tapi mana tau nak cuba kan..lagi pun pencuci dia boleh tanggalkan mekap terus

    ReplyDelete
  18. Mula-mula baca, siapa ainaa ni? hehe igtkan gadis mana, rupanya nama produk. Byk produk yang 1st time saya dgr skang ni.

    ReplyDelete