Susu Fernleaf, 100% Susu Terbaik dari New Zealand

Friday 12 October 2018

 Susu Fernleaf, 100% Susu Terbaik dari New Zealand


Ramai diantara kita telah lama mengenali susu fernleaf kan? Seingat saya masa kecil lagi, susu fernleaf sememangnya telah wujud. Tak sangka penjenamaan susu Fernleaf mampu berada dipasaran sehingga kini. Malah sentiasa menjadi permintaan ramai. 

Intro :
Di Fernleaf, lembu tenusu adalah jiwa dalam industri tenusu mereka dan para peladang telah menjaga hasil ternakan mereka dengan penuh dedikasi.

Di New Zealand, mereka mengusahakan ladang secara semulajadi, iaitu dengan memberikan kebebasan kepada lembu ternakan mereka untuk meragut di padang rumput yang subur.

Hasilnya, mereka memperoleh susu yang mempunyai hasil sumber makanan semulajadi kaya dengan kalsium yang mudah diserap dan digunakan oleh tubuh badan. Ia juga mengandungi banyak nutrien yang sangat penting seperti protien yang berkualiti tinggi, vitamin A dan juga vitamin D.


Pengenalan Susu Tenusu dan Rumput :
Sebenarnya bukan semua lembu tenusu diberikan makan rumput. Namun, di New Zealand, tanahnya yang subur, kadar hujan yang baik, cahaya matahari yang banyak telah menjadikan ianya salah satu tempat yang terbaik di dunia untuk menghasilkan susu.

Ia adalah salah satu negara yang mana lembu dapat meragut rumput secara bebas, tidak terkurung dalam kandang yang mana rumput mereka adalah rumput yang berkualiti tnggi dan terbaik dari alam.

Lembu-lembu ini menghabiskan masa 90% masa untuk meragut rumput secara bebas pada hari yang cerah dan secara tidak langsung mendapat kandungan Vitamin D yang sihat.



Susu Fernleaf, 100% Susu Terbaik dari New Zealand

Bercerita tentang susu Fernleaf, sebenarnya inilah kali pertama saya mencuba, rasai sendiri kelazatannya yang Mmmmmmmmmmmmmmmmm Sedap! Serius, rasa jatuh hati sangat dengan susu UHT Fernleaf ni.

Sebelum ni, apa yang saya bayangkan, Susu Fernleaf ni bukanlah susu sesedap ni. Pada logik akal, susu fernleaf ni rasa tawar dan kurang sedap. Ternyata pandangan tu jauh beza sekali.




Paling teruja dan tak sangka, anak-anak pun sukakannya! Wow sangat!.. Anak-anak boleh habiskan sekotak susu yang kecil tu sekelip mata. Serius, jatuh cinta pada rasanya.

Susu sememangnya sangat penting untuk tubuh badan kita. Seharian kita telah melakukan pelbagai perkara, tentukan kita memerlukan kalsium tambahan untuk menguatkan lagi tulang kita.
Sekalipun kita menganjak ke usia yang lebih dewasa, kita sangat-sangat perlu meminum susu pada setiap hari. Susu bukan sahaja terhad untuk golongan kanak-kanak sahaja.


Bagi saya yang agak kurang mengambil berat tentang meminum susu setiap hari ini, mungkin boleh memulakan minum susu secara sihat seisi keluarga mulai dari hari ini. Mungkin kita agak susah nak minum susu yang perlu dibancuh sendiri tu kan? Apa kata dapatkan terus yang ready untuk diminum, kerana khasiatnya juga sama.

Jika saya diberi pilihan, tentunya saya lebih sukakan susu fernleaf yang berperisa coklat. Ternyata sedap. Coklatnya yang pekat, namun tidak melekat sangat ditekak. Sangat sesuai juga untuk kanak-kanak meminumnya. Apatah lagi jika ia disejukkan di dalam peti sejuk terlebih dahulu.



Jangan lupa, dapatkan susu Fernleaf dipasaran sekarang untuk keluarga sihat, anda bahagia !
Anak cergas, ibu gembira!

19 comments

  1. Ekin pun suka jugak dengan susu fernleaf ni...sedapppp

    ReplyDelete
  2. Comelnyee model. Susu Fernleaf ni memang elok untuk anak-anak dan sekeluarga kan.

    ReplyDelete
  3. comel model minum susu guna straw hipster tu. Sedapkan perisa coklat tu. Nak sedap lagi minum masa sejuk. Anak dara kinah pun dah jatuh cinta dengan susu ni. Susu legend ni

    ReplyDelete
  4. byk dah aida komen tentang ni.
    fernleaf is a trusted otai brand when it comes to milk based drink.
    aida selalu gak beli. anak-anak suka.
    aida alwaysa ada 2-3 kotak full cream milk dlm fridge.
    bukan utk minum jer, utk buat pasta sos dan bahan utk uli doh roti tau.

    ReplyDelete
  5. The child is very cute when using the straw to drink Fernleaf. It makes me want to try it during lunch.

    ReplyDelete
  6. Susu Fernleaf sangat sedap dan mengandungi protein serta vitamin yang tinggi..bagus untuk tumbesaran anak dan boleh dinikmati seisi keluarga

    ReplyDelete
  7. yummy fernleaf uht milk.. my kids love to drink it too... it's delicious and nice..

    ReplyDelete
  8. Yummeh sedapnya susu fernleaf ni , hari ni 4x dah baca psl moo moo ahaks , good luck

    ReplyDelete
  9. Kita pun peminat susu fernleaf ini memang kita paling suka yang ada perisa coklat memang boleh habis berkotak-kotak hehehe... Setiap hari kita boleh minum hehehehe...

    ReplyDelete
  10. Comel je mak anak pakai straw hipster tu. Mesti berebut kan nak pakai. Kat umah pun sama..hihi. Susu fernleaf ni memang best!! Lemak berkrim!!

    ReplyDelete
  11. Haritu qeela dh try Fernleaf UHT Full cream & chocolate, mmg sedap dan tak muak minum! my kids pon suka dua2 hehe. comel jee spec tuu so fun tgk hehe 😁

    ReplyDelete
  12. Susu Fernleaf memang susu yang terbaik dan lazat, penuh dgn khasiat, memang menjadi pilihan sis sekeluarga dah lama dah..100% Mmmmm

    ReplyDelete
  13. Semoga memang contest fernleaf juga. Susu jenama ni memang dikenali ramai dari sejak lia kecil lagi . Khasiat susu memang banyak Dan jadi pilihan ramai orang

    ReplyDelete
  14. Yeahhhh susu fernleaf uht mmg terbaik. Rasanya lebih sedap dan lebih berkhasiat. Sy suka susu coklat fernleaf. Setiap hari mesti nk minum.

    ReplyDelete
  15. wahhhh susu fernleaf memang 100% Mmmmm ! Lazat pula I tengok si kecil tu minum, pandai dia berlakon kan heee... comel la dia.. perisa yang I paling suka semestinya coklat.. yang full cream letak dalam masakan memang sangat sedap ~

    ReplyDelete
  16. Seronok dia minum susu dengan straw pusing-pusing tu. Anak-anak liez suka klau letak susu dlm fridge.. lagi sedap.. kadang-kadang beli byk pun sekejap je dah habis

    ReplyDelete
  17. Fernleaf minuman kami adik beradik semasa kanak2 dulu. Memang sooooodaaaap dan menjadi pilihan ramai

    ReplyDelete
  18. memang sedap susu fernleaf ni..semua jenis susu dia nad suka, anak pulak suka coklat tu. tak manis sangat dan boleh terima tekak

    ReplyDelete
  19. Mudah sikit nak minum bila dah ada dalam kotak macam ni. Dulu susu tepung je ada, kena bancuh. Skang beli, terus boleh minum.

    Fresh dari NZ tu. Best

    ReplyDelete