Traveloka SALE-abration 2018 | Tawaran Penerbangan Dan Hotel Diskaun Terendah!

Thursday 6 September 2018


Traveloka SALE-abration 2018 | Tawaran Penerbangan Dan Hotel Diskaun Terendah!

Hai semua.. Nak tanya ni.. Bila disebut sahaja 'Traveloka', apa yang anda bayangkan? Bercuti? Yeaayy.. Pergi bercuti.. Sukakan kalau dapat pergi bercuti. Lagi lagi dah penat bekerja tanpa rehat. Walaupun duit gaji masuk bulan bulan, tapi kalau tak rehatkan badan, tak boleh juga, betul tak?  Selain bercuti, apa lagi yang boleh dipadankan?
Mesti juga boleh membuat tempahan hotel dengan harga yang sangat sangat berpatutan harganya.. Betul tak?

Kalau namanya pergi bercuti, tak kan pulak pergi balik hari yang sama kan? Tak best la macam tu. Nama pun bercuti. Paling tidak mesti la kita dah stay 2-3hari, rehatkan diri. Rehatkan minda, cari ketenangan. Baru la naik kerja nanti rasa semangatnya tu berkobar-kobar kan? Selain tu, apa lagi yang rasanya traveloka boleh berikan? Tentunya tempahan tiket penerbangan ke destinasi percutian impian anda semua. Betul tak? Rugi la kalau traveloka hanya sediakan pakej untuk bercuti, tapi tak lengkap segala urusan kan?

Nampak tak pakej yang traveloka berikan tu? Menarik tak? 3 perkara boleh dibuat dalam 1 masa. Semuanya mudah dan cepat dihujung jari sahaja. Hanya pilih tempat dan masa yang dikehendaki. Zaman sekarang ni rasanya dah cukup mudah. Nak pergi bercuti sediakan duit, sediakan masa dan buat tempahan semuanya tanpa perlu bersusah payah.

Lagi satu perkara penting, bila nak bercuti ni perancangan tentulah seawalnya kan? Mungkin 3-4 bulan awal dah rancang. Dan yang paling penting sekali, jangan lupa survey la harga semuanya di Traveloka, dan buat tempahan awal. Rasanya berbaloi buat tempahan awal sebab dari segi harga juga dapat penjimatan kos disitu. Susah tau kalau rasa nak pergi bercuti, baru nak terhegeh hegeh cari. Mungkin kalau nasib tak baik, hotel penuh. Tiket penerbangan habis. Maka, menangis la plan bercuti tak terlaksana.

Untuk hari ini, saya nak kongsikan satu maklumat menarik untuk kengkawan yang gemar bercuti. Tak kira la bercuti dimana pun. Atau yang dalam perancangan nak pergi bercuti. Jom baca apa yang saya nak kongsikan ni. Rugi pulak kalau saya tak kongsikan maklumat menarik ni dengan kawan kawan semua. Baru la rasa teruja tu dikongsi bersama!


Matta Fair dan Traveloka Salebration 2018 Kembali lagi!!

Siapa suka? Siapa suka?? Kalau sebut pasal Matta Fair ni, mesti ramaiiii yang suka ambik kisah,kan? Sebab macam macam perkara kita boleh dapat dari situ. Maklumat banyak tersebar disitu. Rugi tak kaut tau. Untuk pengetahuan kawan kawan semua, Traveloka juga membuat promosi secara besar besaran tau. So peluang korang semua nak pergi ke tempat yang korang inginkan sangat tu, mungkin ada terealisasi la macam tu.

Kawan kawan boleh la booked tiket flight dengan harga yang sangat sangat murah ke destinasi pilihan yang diidamkan serta, tentunya la juga ada tawaran pilihan tempat penginapan yang menarik. Allah.. Terujanya kita dengar. Tolong sampaikan info ni pun dah rasa seronok sangat tau. Belum lagi pergi tempat percutian yang kita nak sangat sangat pergi.
Rasa rasanya la kan, mana kita nak pergi ni? Sebab banyak sangat destinasi menarik yang boleh kita booking dengan Traveloka ni tau.

Dalam negara? Atau pilihan ke luar negara? Jangan risau kalau bajet tak banyak sekalipun. Dalam negara pun okay apa pergi bercuti. Banyak juga negeri yang kita boleh terjah. Macam saya sendiri, tak semua tempat dalam Malaysia ni dah terjah. Orang kata belum habis pusing la. Langkawi di kedah tu pun tak pernah sampai. So, boleh juga booking untuk ke sana dulu kan.

Mengenai tawaran promosi besar besaran tu, tempoh tempahan tiket adalah dari 4 September hingga 10 September 2018. Sempat kalau nak berfikir, berpakat dengan kawan kawan ke, dengan ahli keluarga ke, siapa siapa la yang kawan kawan nak ajak untuk pergi bercuti tu. Seminggu tempoh masa diberikan untuk membuat tempahan. Tak kan nak lepaskan peluang kan? Agaknya ada limit ke tempoh untuk pergi bercuti tu bila?? Tempoh perjalanan kawan kawan nak bercuti tu kan, bila bila masa sahaja tau! Haaa, macam mana..? Masih rasa was was lagi ke tu nak sambar peluang untuk pergi bercuti tu? Kalau boleh, cepat-cepat berpakat, cari kata sepakat nak bercuti dimana, pilihan destinasi dan juga tarikh, terus buat tempahan.

Apa lagi tawaran menarik yang diberikan?

Tawaran kupon diskaun tambahan untuk pembelian segera. Diskaun kupon 8% atau sehingga RM40 untuk tiket penerbangan. Tertakluk kepada terma dan syarat la. Haaa, nampak tak ada tawaran super best kat Traveloka tu? Diskaun! Pastinya traveloka sangat memahami, ramai diantara kira ni suka melancong. So sangatlah berbaloi untuk segala promosi diberikan tu.


Apa lagi yang menarik yang saya tahu tentang promosi hebat ni la kan, untuk percutian dalam negara ni, boleh dapat 50% diskaun untuk hotel. Tak kira masa. Bila bila masa sahaja yang diinginnkan.


Dan untuk percutian ke negara luar pula, 70% tawaran diskaun diberikan untuk hotel penginapan yang disediakan. Walaupun penginapan diberikan harga promosi, ianya berbaloi juga tau. Maklumlah, 50 dan 70 peratus diskaun diberikan, agak tinggi juga juga penjimatan disitu.

Ehhh.. Baru perasan. Tawaran kupon diskaun di atas promosi penerbangan dari syarikat penerbangan yang terlibat pun ada rupanya. No Booking Fee! Okay.. Tempah sekarang untuk perjalanan penerbangan bila-bila masa dan mana-mana destinasi! Sebelum terlepas! Kenapa kena buat cepat cepat? Biasalah, kadang kala tu kita suka lengahkan perkara yang mudah macam ni. Lepas tu terlepat tarikh tawaran promosi ni. Rugi la kan.
Nak pergi bercuti tu. Kena la prepare cepat cepat.


Sebelum terlupa, korang jangan lupa pula install Apps Traveloka di mobile tau. Senang untuk kemudahan korang. Sebab untuk dapatkan tawaran ni semua, korang boleh apply melalui komputer ataupun smartphone. Kan mudah. 

Okay la, karang bercerita panjang, takut korang terlupa apa yang sepatutnya korang buat kan. Nak tahu macam mana nak buat tempahan tiket penerbangan?


Boleh layari https://www.traveloka.com/ms-my/flight dan boleh la tengok perjalanan dari mana korang nak mulakan untuk pergi ke destinasi pilihan. 
Pastinya tawaran daripada Traveloka adalah tawaran yang sangat menarik untuk dinikmati.

Untuk maklumat lanjut tentang Taveloka boleh layari :
https://www.traveloka.com/ms-my/flight

Customer services : 015-48409469

30 comments

  1. Bestkan traveloka nie..banyak promosi..memang berbaloilah kalau nak pergi travel

    ReplyDelete
    Replies
    1. Traveloka sngt memahami kehendak pelanggan. Sllu buat tawaran murah.

      Delete
  2. Mmg dr dulu nk p travel..traveloka sgt puas hati..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Plan dah ada tu kak el.. apa kata, booked la cepat dengan traveloka ni.tgh ada promosi..

      Delete
  3. Bagus ni, dh boleh wat perancangan utk cutk sekolah hjg tahun ni

    ReplyDelete
  4. bestnye ade offer macam ni kan..macam tau2 je byk cuti hujung tahun...kene try jugak nih

    ReplyDelete
  5. sama la kita..belum habis pusing lagi walupun dalam negara sendiri.. Tapi ada tempat yang akak dah pergi tapi rasa nak pergi lagi..Kena buka Traveloka la nampaknya ni..

    ReplyDelete
  6. mmg terbaik harga kat Traveloka...salah satu sebab Sally suka usha kat Traveloka sbb dorang kadang-kadang ade certain promo yg ade kat dorang je...mmg berbaloi!

    ReplyDelete
  7. Bestnya lah kan.. Tgk sale ni blh la booking.. Ada tempoh dalam seminggu je lagi

    ReplyDelete
  8. traveloka selalu buat promosi..bagus traveloka ni..buat ornag ak pergi bercuti je..hehee..nak usha traveloka jap..ehhee

    ReplyDelete
  9. traveloka ni selalu buat sale.. vagus install app traveloka bagi mereka2 yang sukz travel tu..

    ReplyDelete
  10. Best best sale traveloka ni... Unutng sgt

    ReplyDelete
  11. Wah ,ada Promo. Boleh la pegi bercuti

    ReplyDelete
  12. fuyoooh traveloka buat hal lagi! memang salu gunakan traveloka bila ada promo ni gian je tangan nak beli. btw sampai bila ya

    ReplyDelete
  13. Traveloka always terbaik , memang ramai yang suggest traveloka sebab banyak promosi-promosi best , siap bagi info tempat utk dilawati lagi , jom jom cutiii

    ReplyDelete
  14. Terasa nak pergi travel dengan traveloka.. tawaran nya semua so tempting.. syok leh.. time to travel!

    ReplyDelete
  15. wow good to know many promotion can find there. Now with online access we can check easy anywhere anytime.

    ReplyDelete
  16. meluas betul promosi dari laman web untuk beli hotel dan tiket flight sekaligus ni. Mesti ramai yang beli kalau meluas begini

    ReplyDelete
  17. Semuanya di hujung jari kan, tak payah susah susah nak pergi travel agen macam dulu untuk booking tiket flight dan jalan jalan luar negara

    ReplyDelete
  18. Traveloka memang best.So far selalu guna traveloka.sebab banyak diskaun hehe.Kalau xsilap diorang every month buat diskaun kan haha

    ReplyDelete
  19. Musim orang nak bercuti jalan jalan makan angin di hujung tahun dah pun tiba. Nasib baik cuti saya dah habis. Haha

    ReplyDelete
  20. Bagusnya traveloka nie.. sangat memahami.. ada pelbagai diskaun.. lebih jimat & boleh shopping brg lain kalu dah dpt tiket murah camni..

    ReplyDelete
  21. Tetiap tahun traveloka bagi kupon macam ni. Dan tetiap tahun jugak saya try plan untuk ke singapura dengan traveloka. Tapi ada je halangan. Tahun ni halangna utama adalah pregnant hahahaa

    ReplyDelete
  22. waah! best lah traveloka ni. sekarang kalau nak booking nak pergi holiday kat phone pun dah boleh. zaman dah canggih & mudah. tak macam dulu lagi.

    ReplyDelete
  23. Traveloka ni selalu sgt bg harga terlajak baik tau.. mmg susah nak tolak.. tp bagus gak sbb nak plan cuti2 dar sekarang la kan

    ReplyDelete
  24. Traveloka memang best..selalu buat promo yang gempak..siapa nak plan bercuti memang sesuai le ambik gan traveloka..memang baloi n jimat sesangat

    ReplyDelete
  25. Traveloka mmg best ! Selalu kalau nk bercuti mmg tempah guna traveloka je sbbnya berbaloi dan banyak diskaun. Superbly jimat !

    ReplyDelete
  26. Traveloka ni banyak betol sales sales hebat. Dulu masa pergi perth pun guna traveloka. Memang banyak jimat

    ReplyDelete
  27. Whoa! tak sabar nak plan percutian dengan Traveloka. Just one apps start from flight to hotel semua harga menarik.

    ReplyDelete
  28. Lia dah banyak kali guna apps Traveloka untuk beli tiket flight. Memang efisyen dan mudah. Sekarang ada sale ni lagi lah berbaloi kan nak beli.

    ReplyDelete