Thursday, 6 September 2018

Gabungan Menu Simple Yang Sedap.

Hai readers. Bila dah nama pun mak, isteri, perkara yang memeningkan kepala mestilah bab masak kan?
Macam mana tak pening. Kadang tekak sendiri nak kan menu lain. Tapi tekak orang lain tak berkenan dengan menu tu. 

Bila minta cadangan menu, katanya "masak la apa apa". Kalau "masaklah apa apa" tu sebenarnya adalah sejenis menu, kan mudah. Betul tak?

Haritu sembang dengan adik ipar. Sembang punya sembang, tergabung la menu ni semua. Kebetulan bahan pun ada untuk buat. So jadilah menu simple untuk lunch hour gitu. Ddy dorang la haritu potpet kata nak suruh buat sambal belacan. So, buatkan la sikit. 2hari juga la baru habis sambalnya. 

Korang masak apa harini?

Sambal Belacan + Ulam Daun Selom
Ayam Goreng Berempah

Petola + Cendawan Tumis 




7 comments:

  1. BERKERIUK- KERIUK PERUT NAMPAK AYAM GORENG BEREMPAH DAN SAMBAL BELACAN...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee
      Kena buat tu kak..
      karang tak dapat kecur liur dibuatnya.. hihi

      Delete
  2. Sama la kita mimie.. Cik Ash bab memasak kadang pening nak masak bila tanya suami dan ibu mentua nak makan apa diaorg cakap jer masak apa diaorng makan jer..

    ReplyDelete
  3. Simple2 yang macam ni la sedap.. Kenyang rasa tgk gambar ni mimi hehe.. Lama dah tak makan ayam goreng rempah tu

    ReplyDelete
  4. memang gabungan yang mantap..hehee..semua nampak sedap tu...nanti nak cari petola la dengan cendawan..namapk sedap pulak nengok ni

    ReplyDelete

Sponsor

Comments