SISTA STARDUST - Supplement Terbaik Pada Yang Alah Pada Seafood!

Tuesday 1 May 2018


SISTA STARDUST - Supplement Terbaik Pada Yang Alah Pada Seafood!


Harini saya nak berkongsi dengan semua tentang 1 supplement tambahan yang saya sendiri amalkan pada masa kini. Supplement ni sangat sesuai untuk mereka yang ada mengalami alah pada seafood juga. Supplement yang dimaksudkan ialah Sista Stardust Berries Rose.

Sista Stardust ni sebenarnya ada 3 jenis yang berlainan fungsi. Antaranya :-
1. Berries Rose
2. Fibre Rose
3. Colla Rose

Untuk yang saya amalkan pada masa sekarang ni ialah Sista Stardust Berries Rose. Kenapa saya tak amalkan yang lagi 2 jenis tu? Okay, nanti saya share kan kenapa mesti Berries Rose menjadi pilihan saya. Saya akan tekankan lebih lanjut mengenainya.

9 Kelebihan Berries Rose :

- Mencerahkan dan memutihkan kulit seluruh badan.
- Menghalang pembentukan black head dan white head.
- Membantu mengurangkan masalah jerawat dan jeragat.
- Mengatasi masalah kulit berminyak.
- Mengatasi masalah liang pori terbuka.
- Menjadikan kulit lebih lembap.
- Membaiki tona kulit tidak sekata.
- Sesuai untuk masalah kulit sensitif.
- Menyihatkan penglihatan mata.

Jika dirujuk 9 Kelebihan diatas yang saya senaraikan tu, antara sebab saya memilih Berries Rose ialah, saya tidak mempunyai jeragat, tetapi jerawat. Bukan juga jerawat yang tersedia ada, tetapi baru baru ni semasa dalam tempoh 'datang bulan', memang ada naik jerawat. Rasa macam teruk sikit kena, rasa macam tak best la kan. So dalam tempoh beberapa sachet saya amalkan tu, nampak juga la perubahan sikit pengecutan jerawat tu.
Kalau ikutkan, saya ni memang susah juga la kalau naik jerawat nak cepat baik. Pakai la ubat / krim yang terbaik sekalipun.

Masalah lain yang saya alami, tona kulit yang tidak sekata. Yang ni memang dialami dari kecil lagi. Memang rasanya dah cuba macam macam produk, tapi saya tak jumpa yang berkesan. Jadi, diharapkan Sista Stardust Berries Rose ni dapatlah membantu selain masalah lain, kita nak kan kulit yang sentiasa cantik dan lembab gitu. Kalau boleh nak elakkan dari menjadi masalah kulit kering. Lagi-lagi sekarang ni cuaca agak panas, Jadi masalah kulit kering tu memang boleh terjadi.

Menyihatkan penglihatan mata. Kalau nak ikutkan, saya ni memang ada masalah rabun juga. Nak kata teruk sangat tu, tidaklah juga. Masih boleh nampak lagi. Cuma kalau disuruh bercermin mata, rasa macam tak berapa nak selesa. Bila sista stardust berries rose ni mempunyai kandungan yang boleh membantu.. harapannya, keadaan rabun ni dapat dirawatlah sedikit. Kita sedia maklum tidak semua supplement boleh membantu 100%, tetapi tidak salah untuk kita mencuba kan?

Lagi satu perkara paling penting bila kita amalkan supplement ini, pastikan pengambilan air masak tu secukupnya ya. Supaya ianya dapat memberikan tindakbalas yang sebaiknya. 

Adakah untuk ibu menyusu dan ibu hamil sesuai untuk mengambil Sista Stardust Berries Rose ni? 

Jika sedang hamil, sedang menyusu atau sedang mengambil sebarang ubatan, sebaiknya rujuklah terlebih dahulu dengan doktor atau pakar perubatan untuk mengambil sebarang makanan tambahan ini. Sekiranya tiada sebarang masalah, bolehlah teruskan pengambilan. 
Sekiranya terdapat sebarang kesan yang negatif, bolehlah hentikan pengambilan.



PENGALAMAN SENDIRI MENGAMBIL SISTA STARDUST SEMASA DALAM TEMPOH PENYUSUAN.

Saya sekarang memang sedang menyusukan anak yang berumur setahun 4bulan. Macam saya, takde la rasa susu badan drop ke apa. seperti biasa sahaja. Yang penting saya kena air masak secukupnya la. Sebab kalau kurang minum air masak, rasa haus sangat. 


BAGAIMANA CARA PENGAMBILAN?
Cara yang sangat mudah. Campurkan 1 paket berries rose sista stardust (10 gram) ke dalam botol shakeer yang diberikan. Tuangkan air sebanyak 150ml. Goncang sedikit biarkan larut dan terus minum serta merta setelah dibancuh. 

Digalakkan untuk menggunakan air suam untuk membancuh.



CADANGAN PENGAMBILAN.
1paket untuk 1hari sebelum tidur.

ISI KANDUNGAN atau RAMUAN :
- Fruktos
- Serbuk Jus Oren
- Maltodextin
- Citric Asid
- Acacia Gum
- Tricalcium Phosphate
- Perisa Strawberi
- Ekstrak Buah Camu Camu
- Pewarna Strawberi
- Ekstrak Biji Anggur
- Serbuk Jus Campuran Buah Beri (Blueberi, Strawberi, Rasberi, Anggur, Canberi, Plum)
- Serbuk Jus Acerola
- Sodium Ascrobic (Vit C)
- Ekstrak Kelopak Bunga Ros

KELULUSAN PRODUK
Sista Stardust melepasi tahap piawaian dari kilang GMP, mempunyai kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia dan bahan bahan di dalam produk memiliki sijil halal.



HARGA :
RM150 sekotak

KUANTITI :
60 paket / sachet

Untuk membuat sebarang pembelian atau sebarang maklumat lanjut mengenai produk boleh dapatkan di :

Website : sistastardust.com
Facebook : Sista Stardust
Instagram : sistastardust

Alamat HQ : No.8, Jalan Balakong Jaya 6,
Taman Perindustrian Balakong Jaya,
43300 Balakong Jaya, 
Selangor


SEDIKIT REVIEW SECARA VIDEO



27 comments

  1. wah..bagus produk ni..banyak kebaikan dalam 1 produk..:)

    ReplyDelete
  2. Bukan takat cantik liar, dalaman pun sama...dpt kurangkan alahan pd seafood lg..terbaiklah!

    ReplyDelete
  3. Wah, mesti makin cantik lepas ni Klu yg ada gout boleh ke ambil?

    ReplyDelete
  4. bagus sgt produk ni utk org yg alahan kan,, hrga pun berbaloi sbb leh tahan 2 bulan.kena dptkn jgk ni sbb muka memang pblm sjak dua mnjk ni.huhu

    ReplyDelete
  5. patutla nampak orang lain-lain promote..banyak perisa rupanya..lain-lain kelebihan tu..eh bagusla..tengok dalamnya macam banyak..boleh tahan sebulan ni ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan boleh tahan sebulan nad. Tapi 2bulan tau. Berbaloi sangat beli.

      Delete
  6. dah rasa..sedap.. rasa buah berries.. strawberi.. nyum2.. memang buat rasa nak minum banyak kali.. haha.. tapi tak boleh.. sehari 1 sachet je

    ReplyDelete
  7. I would like to try this also, its good for skin and beauty plus suitable for those allergy to seafood.

    ReplyDelete
  8. Pernah tengok ada orang review jugak produk Sista Stardust ni tapi lain pulak dari yang Syamimi review ni. Banyak flavour lain eh. Berbaloi tu dengan harga RM150 boleh dapat 60 sachets. 2 bulan consumption kan?

    ReplyDelete
  9. Nak kata terbaik tu tak tahulah kan, sebab tak pernah pakai sendiri. Tapi kita sebagai orang perempuan memang patut makan suplemen yang bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
  10. menarik juga ye produk ni. banyak keabaikan dalam satu minuman. harga dengan kuantiti dia pun berbaloi juga.

    ReplyDelete
  11. wow now got sachet types easy to make drinks. Yeah we need supplement, shall let my sister to know of this too. :D

    I like your blog follow your gfc too, please follow mine www.mymumbest.com

    ReplyDelete
  12. Pernah dengar pasal produk Stardust sebelum ni. Ramai yang kata sedap. Yang penting halal dan ada kelulusan dari KKM.

    ReplyDelete
  13. Sekarang ni nak makan suplemen pun boleh pilih yang sedap kan. Nak cantik pun nak sedap saja. Asalkan sanggup keluar duit

    ReplyDelete
  14. 1 kotak untuk 2 bulan, boleh berjimat. Memang kesian tengok kawan2 yang ada masalah alahan dengan seafood. Boleh la syorkan

    ReplyDelete
  15. warna merah, strawberi ekk, mimie? nampak sedap, sejuk plak tu mimie tayang :) hi hi hi hi
    skang ni sgt mudah nak sihat & cantik.
    suplemen semua da mampu milik. harga affordable.
    then bahan nye pun bagus-bagus.

    ReplyDelete
  16. Kita baru tahu ada produk untuk mereka yang alah pada seafood hehehe nasib kita tidak boleh lah makan seafood banyak-banyak.. Sekarang produk minuman macam ni banyak kat pasaran tak tahu mana nak pilih ni macam bagus juga....

    ReplyDelete
  17. Pernah tgok ada org review pasal produk ni..ramai yang kata bagus. Bagus jugak ya suplement ni..banyak kebaikkan dalam satu produk. Insaallah ada rezeki bolehlah cuba nanti

    ReplyDelete
  18. Bagus lah supplement ni,banyak betul khasiat yer. Nak try jugak lah

    ReplyDelete
  19. Waaaa nnt makin syanyik la mimie kita ni.. ramai gak yg makan ni kata bagus.. tgk testimonial pun memberangsangkan

    ReplyDelete
  20. Banyak betul manfaat sistar stardust nie. Malah masalah rabun juga boleh diatasi dgn mengambil supplement ini. Nk cuba jugak lah !

    ReplyDelete
  21. Stardust ya, nama dah sedap dan menarik hati. Makan ni boleh dapat kemilau bintang bintang di langit malam di hari yang indah ya. Hehe

    ReplyDelete
  22. Mengurangkan jeragat yang best dengar tu. Sebabnya Bella memang dari kecik ada jeragat cuma dah kedewasaan ni, bertambah pulak jeragat. Beautician selalu kata kalau keturunan, susah nak hilang tapi kalau boleh prevent (since supplement ni boleh mencerahkan kulit juga), then bagus kan. And, in case kita sendiri tak tau kita ada allergy dengan makanan laut, supplement ni boleh menjadi pilihan utama.

    ReplyDelete
  23. Tgk tajuk pun dah buat AM tertarik nak membacanya.. baca punya baca.. AM kagum sista stardust nie mmg bagus terutamanya utk org cam AM nie.. bagus utk kecantikan dalaman dqn luaran.. produk wajib beli nie..

    ReplyDelete
  24. Pernah dengar produk ni sebelum ni.!banyaknyg bagi feedbacks positif. Mmg nampak kulit lebih berseri-seri.nak cuba lah satu hari nanti

    ReplyDelete
  25. wahh.. mcm sedap je nmpk.. and banyak sgt kelebihan dia..

    ReplyDelete