FemMist Membantu Merawat Masalah Intim Setiap Wanita

Saturday 12 November 2016


FemMist Membantu Merawat Masalah Intim Setiap Wanita

Assalamualaikum..

Hari ini saya nak share sedikit tentang salah satu produk yang dikatakan dapat membantu merawat masalah intim setiap wanita. Rata-rata diantara kita mesti mengalami masalah di bahagian itu kan? Cuma, kita sendiri tak tahu apakah cara atau rawatan yang mungkin bersesuaian kerana ia adalah bahagian yang sensitif.

Jadi, hari ini, saya nak perkenalkan satu produk ni. So, kaum wanita tidak perlu pening kepala nak cari produk lain di pasaran. Produk yang saya maksudkan ni ialah Feminine Mist. Jom kita tengok apa kelebihan Fem.Mist ni. Tentu kawan-kawan perempuan semua nak tahu kan?

Kelebihan Feminine Mist :



Dirumuskan khas dengan manggis dan manjakani, Beauté de la Botanique FemMist telah direka untuk melegakan simptom-simptom masalah intim wanita seperti kegatalan, keradangan, keputihan, bau yang kurang menyenangkan dan rasa tidak selesa. 

Didatangkan dalam botol semburan aluminium yang langsing dan sofistikated, FemMist mudah dibawa dan mudah digunakan. Hanya semburkan dan alami keselesaan serta keyakinan serta-merta. Simpan FemMist di dalam tas tangan untuk dibawa bersama anda ke mana-mana jua! 

Apakah Bahan Yang Digunakan Di Dalam Fem.Mist?


Dibangunkan oleh Furley Bioextracts, sebuah syarikat bioteknologi dan agroteknologi Malaysia, rumusan semulajadi FemMist yang mengandungi Dermaxan® (ekstrak kulit buah manggis), ekstrak manjakani dan minyak pati lavender mengekalkan keseimbangan pH optimal di bahagian intim anda, sekaligus memastikan kesihatan vagina yang optimal.

Kenapa Estrak Kulit Buah Manggis Digunakan?


Lazim digunakan dalam perubatan tradisional selama beberapa generasi, kajian terkini telah menunjukkan bahawa ekstrak kulit buah manggis – iaitu bahan asas FemMist – juga sesuai sebagai agen anti-keradangan, anti-bakteria, anti-fungus dan anti-viral yang kuat. Sebuah kajian oleh Taylor’s University mendapati FemMist berupaya membunuh candida albicans – salah satu punca utama jangkitan fungus – dan pseudomonas aeruginosa dalam jangkitan saluran kencing (UTIs). 

Siapakah Yang Boleh Menggunakan Feminine Mist Ini?

Beauté de la Botanique FemMist disyorkan kepada semua peringkat umur dari gadis muda sehingalah mereka yang telah menopouse. Tahap hormon berubah dengan usia dan ini boleh memberi kesan kepada bahagian intim seperti kekeringan. FemMist memastikan kawasan intim kekal segar dan juga melembapkan kulit. 


Antara manfaat-manfaatnya termasuklah: 


• Mengekalkan keseimbangan pH optimal vagina 
• Anti-bakteria dan anti-fungus 
• Mengatasi masalah keputihan 
• Menghilangkan gatal-gatal dan inflamasi 
• Kelegaan segera daripada simptom dan ketidakselesaan akibat jangkitan vagina 
• Melegakan kegatalan akibat rambut yang tumbuh 
• Kesan melecet 
• Menganjalkan dan memutihkan 
• Selamat dan sesuai untuk semua jenis kulit 
• Semulajadi dan berasaskan air, tidak merengsakan 
• Pembungkusan yang tidak menonjol dan mudah dibawa bersama 
• Produk diproses dalam premis yang disahkan halal (iaitu, tiada alkohol digunakan di sebarang peringkat proses). 





Cadangan Penggunaan: 


Gunakan tiga kali sehari, atau selepas ke tandas agar kekal segar sepanjang hari.

Ok.. agak-agak ada tak kawan-kawan yang nak mencuba produk ni? Risau kalau harganya MAHAL? Ehhh.. Jangan risau! Harganya mampu milik sangat! Kalau nak kan yang terbaik, kenapa kita tidak mencubanya kan? Betul tak?

Meh saya share sikit tentang harganya ye.. Nak tahu ke?

Beauté de la Botanique FemMist, 35ml: RM48.00

Oh ya.. Rata-rata antara kita ni mestilah kalau nak membeli sesuatu produk tu, nak tahu kesahihan pengeluarannyakan? Halal ke.. Ok.. jangan ragu-ragu ye. Pengeluarannya ada pensijilan.

Pensijilan: HACCP, ISO22000, JAKIM Halal

Latar Belakang Mengenai Furley Bioextracts

Ditubuhkan pada tahun 2008, Furley Bioextracts adalah sebuah syarikat bioteknologi dan agroteknologi Malaysia yang berstatus BioNexus. Syarikat ini memfokuskan teknologi dan RnD mereka terhadap makanan berfungsi (nutraseutikal), makanan tambahan dan kosmetik (kosmeseutikal), memantau dan menguruskan proses daripada bahan mentah hingga ke produk siap, sekaligus memastikan kualiti dan keberkesanan rangkaian produknya. 

Furley Bioextracts berbangga dengan keupayaannya untuk menginovasi dan mengeluarkan produk-produk berkualiti tinggi, konsisten dan mencukupi demi kepuasan pelanggan. Pada tahun 2013, syarikat ini telah memenangi Anugerah Paling Inovatif dalam Bioteknologi dan Agroteknologi daripada SME Corporation Malaysia. 

Latar belakang BioNexus 


Dianugerahkan oleh Malaysian Biotechnology Corporation (BiotechCorp), status ini diberikan kepada syarikat-syarikat bioteknologi tempatan dan antarabangsa yang layak serta sedang menjalankan aktiviti bioteknologi dan/atau sains kehidupan


Kat mana boleh dapatkan Fem.Mist ni?

Website : https://store.furleybio.com

Twitter : https://twitter.com/furleyB

Facebook : https://www.facebook.com/furleybio





3 comments

  1. Sally pun baru-baru ni ada masalah keputihan...Mmg rasa sangat tak selesa dan rasa macam tak bersih je badan.

    ReplyDelete