Sunday, 12 June 2016

Nak Masak Apa ??

Assalamualaikum.. Morning..

Sekarang dah masuk seminggu berpuasa. Sekejap je kan.. Erm.. Macam tak percaya je.. Tahun ketiga berpuasa sebagai isteri. Dan tahun kedua sebagai seorang ibu..

Bila dah masuk bulan puasa ni, perkara yang memeningkan kepala ialah................ sarapan pagi untuk zara.. maunya tak pening. kalau dulu masak la apa pun, maknya boleh tumpang sekali kan. Ater ni dah puasa, macam mana nak join sekali. hahaha..

google



Bila pagi je mula confius.. Dulu kalau buat nasi goreng kalau tak habis, boleh maknya ni perabihkan.. Laa ni.. terbuang camtu je la.. Karang bagi kuih dia tak berkenan, mula la ditenyeh-tenyeh..

Adoiyai..

Anak baru sorang udah pening.. haha.. Kalau zara dah pandai cakap ok la kut. Tanya dia nak makan apa, zasssss buatkan.. ye dok?

Malam tadi mimpi apa ntah dia, nampak roti gardenia rm0.80 tu. Ddy beli 2. Selalu kalau bagi dia, taknak dimakannya.  korek inti, pastu buang-buang..

Pastu yang kelakar bila dia minta.. nak wuti.. wutiiii.. wuutiii.. 

hahaha.. Nak roti rupanya.. Baru semalam dengan dia sebut wuuutttiii.. (roti)

ok la.. dah maju setapak ke hadapan.. 

11 comments:

  1. oo cuba bagi buah kurma pula dia makan.. kurma rutab ke or mariyami..

    Blogwalking Sini, jom baca artikle ini

    Blog Berjaya Masuk Rank Malaysia article...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurma dia makan juga. tp tu la.. bila mkan dh bnyk2, last2 mkan buang2 je..

      Delete
  2. as salam mimie.. selamat berpuasa ye !
    *alahai comey zahra ni, skrg dah makin pandai ye. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa kak zaza.. :)

      sekarang dah pndai makan. kadang x stop2.. hehehe

      Delete
  3. Amboi, dah besar dah dia sekarang. http://diarimommymuhaimin.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. tahun depan berpuasa 4 org pulak sis :) InshaAllah kalau rezeki. hehe. Lpasni kena beli selalu la wutiii hahaa

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum, salam singgah. ragam menu masakan ni memang best. sebab nya selera makan tak sama. hehehe

    ReplyDelete
  6. haha..mmg perkara biasa taktau nak masak pe..

    ReplyDelete

Sponsor

Comments