BAKAT : Wajib Ke Pergi??

Thursday 29 October 2015

Assalammualaikum.. Hai readers..

Sebelum ditanya apa itu BAKAT, lebih baik kita terangkan dulu ye. Hihi.. BAKAT ni BADAN AMAL KEBAJIKAN ANGKATAN TENTERA. BAKAT ni selalunya aktiviti yang dijalankan untuk para isteri TENTERA. Actually saya saja nak share ni bukan nak tunjuk yang saya ni seorang yang bagus sangat ke yang baik sangat dok join BAKAT ni ye.. Bukan juga seorang yang pandai dalam menerangkan perjalanan BAKAT ni.

Selama duduk di kaurters ni, sejak berkahwin hampir 2tahun ni, dah beberapa kali juga la join BAKAT ni. Orang kata, 'ORANG KATA' ye.. BAKAT ni MENGARUT je.. Actually depends la pada yang mengelola.. Taklah setiap kali ada BAKAT, semua aktivitinya mengarut. Ada juga yang saya dengar dari wife kawan kawan ddy zara, asik orang yang sama je masuk aktiviti tu.. Aktiviti ni. Kadang aktivitinya ntahhapehape. Setakat ni saya tak pernah la kena lagi.

Dulu masa ddy zara unit 'A' ni, memang banyak aktiviti BAKAT nya.. Bagi orang yang tak suka ber'aktiviti', memang rasa nak ngamok je. Yela, asik ada je aktivitinya. Masa saya mula mula muncul dalam BAKAT ni dah set dalam otak. BAKAT ni bukan mengarut. Alhamdulillah setakat ni saya boleh terima lagi BAKAT ni. Cuma bila diberitahu ada BAKAT, time tu tengah takde mood, memang hangin juga nak kena pergi. Hehehe.. *Tapi pergi juga ye*

Sepanjang saya hadir ke BAKAT ni, ok la.. Takde la mengarut mana. Kita kena set dalam diri kita, actually BAKAT ni ada kebaikkannya. Macam saya surirumah sepenuh masa, bila ada BAKAT memang la saya hadir. Sebab kalau tak pergi risau la pula kalau suami naik nama kut la kena duty 3hari berturut ke apa. Lagi 1, BAKAT ni mengajar kita tuk bergaul. Dapat juga kawan baru. Macam saya duduk kauters. Tak semua dalam blok saya ni saya kenal. Tapi bila pergi BAKAT jumpa macam macam orang, so dapat kawan baru.

Rata-rata tak minat nak hadir BAKAT. Nak nak yang bekerja. Kadang bagi alasan. Ok la kalau diterimakan. Tapi tak kan dalam setahun tu sekali je hadirnya kan. Macam saya kat sini, kadang majlis tertentu bertegur juga dengan wife wife army dari Unit lain. Kadang tanya juga tinggal di mana. Ada yang dari KL pun sanggup datang. Ada yang dari Pahang pun turun. Berkorban sungguh demi suami. Ok.. Bukan nak mengarut panjang bab orang yang pikir negatif dengan BAKAT ni.

Macam sabtu yang lalu (05.09.2015). Ada bacaan Yassin serta solat sunat untuk anak anak anggota yang bakal menduduki peperiksaan. See, BAKAT ni ada aktiviti yang bermanfaat sebenarnya. Saya hadir terlewat sikit sebab ada anak kecik ni paham paham je la. Tapi saya tak skip ye even lewat. Sempat la dengar sedikit sebanyak apa yang disampaikan.

Then dah akhir majlis sebelum berakhir untuk ke jamuan makan, diselitkan juga. Di surau pada waktu pagi kalau tak silap saya diadakan kelas untuk belajar agama. Belajar mengaji dari mula. Ada yang hadir langsung tak kenal huruf. Bak kata ustazah tu la. Seronok saya dengar. Tapi saya sendiri kekangan masa. Mungkin one day.. If diberi peluang, teringin juga untuk hadir. Perkara yang baik kan.. :)



Okay la..  Setakat ni dulu perkongsian saya. Nanti saya share program yang lain ye. :) Mekasih sebab sudi luang masa untuk membaca.



#SayaIsteriTentera

6 comments

  1. tak semua org berminat nak join program. dan mungkin ada yg minat tp sebab ada keje so xdpt join. mungkin dah ditakdirkan dlm setahun tu cuma sekali je dia dpt join, mana tahu dia ada sesuatu yg lebih penting masa program dijalankan ;)

    ReplyDelete
  2. Kadang-kadang aktiviti macam ni memang ramai yang tak minat, buang masa katanya. Tapi sebenarnya banyak manfaat yang diorag ketepikan. Huhu

    ReplyDelete
  3. Ikut temlat dan penganjur... Sepanjang kahwin sekali je pergi.. Hehe..

    ReplyDelete
  4. kadang masa kita ni tak sama...lain org lain jadualnya kan...tapi kalau aktiviti yg berbaloi pergi...why not?

    ReplyDelete
  5. Klau aktiviti yg btfaedah ok la kan..klau yg taah apa2 tu Lya pun mls nak pigi

    ReplyDelete
  6. bagi aida, kalau kita da set negatif, semua akan jadik negatif.
    join dulu... kalau x best, pe kata kita bagi buah fikiran, kan?
    aida ni suka bersosial.
    ofis sendiri or ofis mr.asben, aida suka join.
    kalau ada peluang la :) hi hi hi...

    ReplyDelete