Monday, 20 October 2014

Wishlist Habis Pantang

Assalamualaikum.. Selamat sejahtera..

Kalau tengok tajuk bukan kemain lagi kan. Wishlist sangat. Biasalah, masa mengandung tak dapat buat & tak terbuat. Jadi berharapan la sangat lepas habis pantang ni dapat la buat.

Insyaallah hujung bulan november saya bakal kembali disisi suami.. Hukhukhuk.. Setelah beberapa bulan berjauhan. Padahal baru sebulan je pun. Hikhik
Daddy zahra dok rindu zahra selalu. Jadi haruslah kita pulang ke sana kan.

Sementara ada masa sebulan lepas habis pantang 44hari, saya ingat nak belajar dengan mak nak masak kuih muih ataupun pape masakan yang tak pernah saya buat lagi. Contohnya saya suka makan donut gebusss yang mak buat, jadi nak belajar la buat tu macam mana.





Jangan gelak ye.. Kita memang tak pandai buat.. Jadi nak belajar la buat. Pastu suka sangat dengan bubur lambuk yang mak selalu buat.. Jadi nak belajar juga cara nak buatnya.. Kena cari ilmu masakan ni sementara masih duduk ngan mak ni. Kang dah balik sana tak la kekok sangat kan?

Pastu nak suh mak masakan pape yang kita suka. Yela, nanti dah berjauhan tak dapat nak makan masakan dari mak.  T_____T
Pastu yang ni saya rasa semua orang ppuan mesti suka punya. Shopping. Haha
Bukanlah nak shopping pun. Kita kan tak kerja. Jadi nak keluar window shopping la dengan mak sementara ada masa.

Sementara ada masa ni la kita nak luangkan masa puas-puas kan? Lagipun dah habis pantang hujung bulan ni. So bulan november ni boleh la jalankan segala misi yang tertunda ni. ;-)

Apa lagi eh wishlist kita? Haaaa, sejak jadi surirumah ni, kalau dah duduk umah mestilah kena rajin ke dapur kan? Harapan sangat ni nak menambah segala periuk belanga yang belum cukup lagi.hihihihi

Setakat ni tu sahaja la yang kita nak sangat buat. Harap terlaksana la.
Hihihi

20 comments:

  1. ye la..bukan semua kite tahu buat..tapi takpelah..ade masa belajar kan..nanti kalau dah mengidam nak makan ,,,boleh buat sendiri..hehe

    ReplyDelete
  2. Betul tu. Ambik peluang yg ada utk bljr dgn mak. Nnt nk berpisah sedih ya amat. Dah rasa sendiri masa lps berpantang ank no 2.

    ReplyDelete
  3. SA x rasa sgt sbb dh lama x pantang2 ni...la ni pantang tgok je...hihihi

    ReplyDelete
  4. xpe.. belajar.. lame2 nanti dah biasa buat.. makan la sampai jemu kan mimie..

    ReplyDelete
  5. Moga apa yg mimie rncg akan trlaksana insyallah..lya awal bulan ni pun dah ikut suami hihu tgl brsama

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin. Mudah2an terlaksana.. Oo dh ikut suami ye.. Alhamdulillah.. :)

      Delete
  6. Jangan lupa kongsikan resepi. Aicehhh... hehe

    ReplyDelete
  7. Dgr akk ckp donut lembut tetibe jd ngidam plak hahaiii

    ReplyDelete
  8. tengok gambar tu..alahaii..nampak sedap..

    ReplyDelete
  9. Kena grab ilmu dari mak tu dik....

    ReplyDelete
  10. Moga impian mummy zahra terlaksana..akak ni dah anak tiga byk lg impian x terlaksana..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..
      Amin.. Mudah2an klau bby x meragam..

      Delete
  11. smga bjaya..
    normal la tu pmpuan dgn peralatan dapur kan
    ooo, mimie balik bulan 11 erkk.. nk ajak cik gi jenjalan gemas la.. in shaa Allah jika dizinkan..sbb awal blm 12 kena blik kedah ada knduri..

    ReplyDelete
  12. Menyelerakan jak wishlist sis nie. Heheh.

    ReplyDelete
  13. Hahaha...amboi dah ade planning pula kan..hahaha...nak ikut shopping eh .

    ReplyDelete
  14. Saya pun dah kawin baru belajar memasak. Emak la guru yang paling best kannn.

    ReplyDelete
  15. mskan mama juga yg paling sedap kan..

    ReplyDelete

Sponsor

Comments