Rabu, 5 Jun 2013

WW : Lumrah Kehidupan

Assalamualaikum buat semua sahabat setia disini..
Buat renungan semua.. 


Bila kita masih (baby)

mesti orang akan berharap kita cepat membesar..

bila kita (dewasa) 

mesti orang akan tanya bila nak kahwin. 


bila kita dah kawin, tentu orang akan tanya zuriat pertama.



bila anak dah besar, tentu orang akan tanya zuriat seterusnya.


Indahnya.. Lumrah Kehidupan..

dan yang pasti..

sampai 1 masa apabila kita meningkat usia, pasti orang akan berkata,



sampai bila kita akan berada dimukabumi Allah yang indah ini..


sumber gambar : google


nota : hadiah keychain pangkor tu saya dah pos pagi tadi ye..maaf lambat

19 ulasan:

  1. :) betol...yg hidup pasti rasai mati

    BalasPadam
  2. setuju dengan carta kehidupan tu....

    BalasPadam
  3. ikhwan yusoff ;
    -iye.. kehidupan yang sangat panjang selepas itu.

    sukma haron :
    =)

    BalasPadam
  4. A'a...kebanyakan org melalui ni semua...hahaha

    BalasPadam
  5. lumrah kehidupan perlu kan peringkat satu hingga akhir...
    hihihi....
    betol tu :)

    BalasPadam
  6. Memang macam tu lah lumrah kehidupan..

    BalasPadam
  7. Itu belum lagi tanya dah bercucu-cicit Mimie. Kalau macam bapak kakak dah tak kira anak tapi cucu dan cicit.

    Kalau boleh biarlah sebelum ke alam satu lagi bekalan dah benar-benar cukup.

    BalasPadam
  8. yup.. mungkin selagi tak tanye tak selesa hidupnye.. lagi2 pasal kawen tu..

    BalasPadam
  9. Lumrah kehidupan sebagai seorang manusia...

    BalasPadam
  10. Lumrah kejadian Manusiakan mimie..dari tanah asalnya, pulang ke tanah akhirnya..semoga usia kita di berkati..

    BalasPadam
  11. yang hidup pastinya akan mati...kronologi hidup bermula dari baby sampailah ke akhir hayat...salam kenal :)

    BalasPadam
  12. suka entri nie :) itu lumrah kehidupan yang perlu di lalui

    BalasPadam
  13. yang last tu. org aka n kata klau kit alama sangat kat muka bumi ni tapi pangai buruk tak boleh ubah.

    "kubur dah kata mari rumah dah kata pergi, tak reti reti nak bertaubat?"

    BalasPadam
  14. pcl singgah sini... owh ni la entri yg dikopipaste tu..

    BalasPadam
  15. ahamdulillah.dah sampai :)
    thanks mimie

    BalasPadam