Selamat Dimandulkan!..

assalamualaikum dan salam sejahtera..
buat semua pembaca blog setia disini.. :)


cerita 2 hari lepas.. jumaat.. cepatnya masa berlalu.. esok dah isnin.. macam tak caya je.. macam tak puas cuti.. sobss..


4 ekor anak kucing jantan telah selamat dimandulkan..

time ni lebih kurang 2-3 jam camtu la lepas dimandulkan.. still lemah lagi.. yang hujung kanan tu still tak larat nak angkat badan.. gary.. gary..


ni la gary.. lembik je dia.. di antara 6 beradik, dia paling kecik.. manja.. lemah lembut.. ahaaaaks!.. :p


jojet.. time ni pun dia lembik.. gagahkan diri juga tu nak bangun..


adik combi.. haha.. kelakar kan nama dia.. panggil dia adik combi, tapi badan dia lagi besar dari adik beradik dia yang lain..

nama dia camtu sebab saya ada sekor kucing betina nama dia combi.. pastu adik combi ni rupa corak & warna dia sama ngan si combi tu.. maka panggil la ia adik combi..


gary.. kuarkan dia dari sangka.. masih xlarat bangun.. lembik noo kamu ni gary.. hehe.. sekarang sume dah aktif..


*dimandulkan pada hari jumaat.. bak kata mak, kena sunat pd hari jumaat yang mulia.. haha.. 

21 ulasan

  1. kucing nory betina, kena operate masa kena mandulkan tu...tak sampai hati tengok keadaan dia masa tu..tapi apa boleh buat, tu semua demi kebaikan dia jugak kan..Tapi sekarang dia makin sihat dan gebu dan pemalassss...hehehe

    ReplyDelete
  2. Ehh,boleh ke mandulkan haiwan ? In dengar mcm tak baik ,tak boleh mcm tu la...err,entah

    ReplyDelete
  3. comeellnyaa kucing-kucinggg~! >.<

    ReplyDelete
  4. alalala!!!!comel sangat kucen ko neh!!heheheh...

    ReplyDelete
  5. brp kos memandulkan tu Mimie ?

    ReplyDelete
  6. nory zoulkefle :
    -kucing betina sya tunggu turn..hehe.. sebab kosnya kan.. yup, mndulkan demi kebaikan dia juga..kang asik beranak pinak.. jenuh..

    nurul ezzatie :
    -hehehe.. kucing semuanya comel.. =)

    nazmin nazifa :
    -boleh je dik.. hukumnya harus untuk mengelakkan dia beranak pinak & tak terurus..

    lissa lalissa :
    -hehehe..

    latifah zainal :
    -mekasih.. =)

    pheonix :
    -hihhi.. makhluk ciptaan Allah semua comel2.. =)

    ainim suju :
    -mandulkan sebab xnak kasi dia beranak pinak kak.. kat umah dah 1 ekor..

    pakciklie :
    -kalau jantan ni kat sini RM40 je.. kalau betina RM80..
    yang ni buat kat klinik kerajaan..

    ReplyDelete
  7. aik..sama ngan kucing betina kat umh la..combi jgk :P
    ari tu MG pun terpksa mandulkan si Ah Fai sbb dia dah melakukan aksi terlarang dgn si adeq.ngat kan dah ok..tup2..adik bunting jgk..kira sempat buntingkan ank org b4 kena mandul lah :D

    p/s: MG nk jemput mimie join 2nd GA dari MG..kot2 blh dpt emas pree
    http://cikgogreen.blogspot.com/2013/04/2nd-ga-mg-emas.html

    ReplyDelete
  8. knapa mandulkan ..cian dia..huhu

    ReplyDelete
  9. miss gogreen :
    -hehe.. pemes nama combi ni eh.. Ah fai? amboi gelemer nya nama dia..hehehe.. hahaha.. amboi..laju je kan.. :p

    ok sis..insyaAllah sy join..kena teka dulu tu..hehe

    normi nieza :
    -mndulkan tuk elakkan kan dia kencing merata2 then bntingkan ank orang..haha

    ratu hatiku :
    -best time dia baik..time xbaik, mcm tarzan la tuannya..haha

    ReplyDelete
  10. yg tgh 2 mcm butang.. heee..

    huu.. kami x sampai hati nak mandulkan butang, mimi.. wlupun skrg dia tgh nak ber'aweks.. kami mungkin pilih jalan lepaskan dia keluar dari mandulkan... hemm hubby pun x bg mandulkan.. katanya cuba klu manusia dimandulkan apa rasanya.. adoii.. tpksa lea dngar butang melalak tgh2 mlm.. kami mungkin cari awek kot untuk dia.. hu2..

    ReplyDelete
  11. haha!!! kelakarnya mak mimie..hihi
    lemah betul si gary tu..

    ReplyDelete
  12. tenku butang :
    -erm.. nak cari awek tu blh.. tp yang tak tahannya, nanti dia akan kncing merata.. so kitorng xnak la camtu.. then kucing kita kan dah bnyk.. time melalak kalau dah 3-4 ekor, nti jiran pun mara.. kak, kucing ngn mnusia mna blh disama kan.. mcm akk kucing sekor boleh la dgr melalak2..kitorng x snggup..

    cik didiey :
    -hehe.. lemah, sebab dia mmng baik..sopan gitu..ahaha

    ReplyDelete
  13. mak dina pon mandulkan kucing betina kat rumah . Tapi sesekali tu ade yang dah terlambat nak mandulkan . dah beranak pinak sampai berapa keturunan dah . hehe =D

    ReplyDelete
  14. nur irdina :
    -tu yang tak snggup tu..haha..kucing akk sekarang dh kat 20..

    nurul aini :
    -selamat sikit..hehehe

    ReplyDelete