Terima Kasih Allah Beri Saya Kekuatan.

assalamualaikum & salam sejahtera..

selamat petang semua.. awak-awak semua sihat? tetiba rasa rindu kat korang.. korang rindu kita tak? ;)

alhamdulillah.. kerisauan pada en.tunang sepanjang perjalanan dia bergerak balik lubnan terjawab sudah.. pagi tadi bangun pagi bila tengok fon terus rasa senyum sikit.. bila dia mesej kul 6 setengah pagi tadi bagitahu dah sampai sana.. kalau kat sana baru pukul 12 lebih malam.. dia sampai pukul 11 malam.. 

terus rasa semangat pagi ni.. datang kerja pun rasa semangat.. :) kalau longgok kan kerja bertimbun-timbun pun saya rela.. hehehe.. ;)
alhamdulillah..

dan tadi pagi saya ada bersembang dengan seorang kakak ni.. sembang melalui fon tentang sesuatu hal..terus bersembang hal lain.. walaupun saya tak pernah tengok kakak ni depan depan-depan, dari cara percakapan nya juga menampakkan dia seorang yang tabah dan bersabar..

bila kita fikir kita ada masalah, rasa sedih.. ada lagi orang yang lebih hebat diuji kan.. lebih hebat masalah dia.. saya rasa seronok pula bersembang dengan kakak tu.. 
terus saya set dalam diri saya.. 'kalau kita rasa kita ada masalah, ada lagi orang lain yang punyai masalah lagi berat dari kita..'..

terus saya lupa tentang apa yang saya gusarkan!.. ya, tu la diri saya..kalau dengar masalah orang, terus rasa nak bantu.. :) alhamdulillah.. walaupun dapat mendengar luahan hatinya, kita dah dapat sedikit pahala kan? sebab kita dah bantu dia supaya dia jangan pendam apa yang dia rasa.. ehh, tapi bukan bererti saya korek rahsia hal peribadi orang ye.. :)

kalau orang bercerita, saya sudi mendengarnya.. :)


kalau awak-awak pun ada masalah..silalah jumpa pakar kaunselor syamimi ni ye.. heheheh.. :p


*satu ketika dulu tersangat la mengimpikan pekerjaan sebagai kaunselor.. sedia maklum laa, dulu taknak belajar pandai-pandai..hehe..
takpe la, saya jadi kaunselor dalam blog je la..boleh tak? hehehehe.. ;)




10 ulasan

  1. alahai kak,jauhnye tunang akak!cool la akak ni

    ReplyDelete
  2. wah...mesti pakar motivasi jugak nih...

    meluahkn adalah perlu kerana ia dapat meringankan beban yg ada..jika disimpan ia akn lebih terluka dan terus menanah dan akan memakan diri sendiri...

    ReplyDelete
  3. Hi,Ayna blogwalking sini. Ada banner? Jom exchange disini ^^ Harap dapat sambutan :')
    http://teenagersareawesome.blogspot.com/2013/03/segmen-exchange-banner-and-link-by.html

    ReplyDelete
  4. nuramalina mohdazam :
    -jauh dimata..dekat dihati dik.. ;)
    cool ke..hehe..

    ena's palace :
    -tak pakar mana pun kak..hehehe
    betul..tapi nak luah pun kena cari orang yang betul.. :)

    ReplyDelete
  5. stay strong akak., ^^ hehe

    wahh,. boleh jd kaunselor akak nii., nanti Lissa ada masalah, Lissa cerita ngan akak., hehehe ^^

    ReplyDelete
  6. bagus untuk mendengar masalah orang lain...x lah kite rase masalah kite terlalu berat...skurang-kurang nya dapat membantu dorang....

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah..selamt die sampai dh..hehe..mestilah risau kan..klo nad pun pasti tunggu tunang msg atau die x msg nad msg..

    ReplyDelete
  8. Saya pula macam2 cita2..hehe..kaunselor pun suka juga, doktor lah, cikgu lah, polis lah..banyak sangat aihh..hehe.. Alhamdulillah dah selamat sampai. Seronok tengok akak seronok. Nanti suruh bos akak bagi kerja banyak2..kata seronok kan kak..hehe..comel akak. ^____^

    ReplyDelete
  9. same la kita..dlu pon nk jd kaunselor gak...hahaha...

    ReplyDelete
  10. silakan.. hihi mudah mudahan bila kita bantu selesaikan maslaah orang, Allah akan bantu selesaikan masalah kita :)

    ReplyDelete