Friday, 23 November 2012

MENGAPA REZEKI SUSAH MASUK ?

assalamualaikum..



Mari kita renungkan sekejap bersama..

Antara sebab mengapa REZEKI SUSAH NAK MASUK..

1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian

2. Asyik mencanang perihal duit yg tidak cukup untuk urusan itu dan ini.

3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit


4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yg baik



5. Riak bila bersedekah



6. Banyak berbuat maksiat/kemungkaran



7. Tidak/kurang beristighfar



8. Tidak bersyukur/banyak mengeluh





Nota: Rezeki bkn sahaja dalam bentuk wang, tp kebahagiaan, peluang menyambung belajar, peluang kerja, anak, jodoh dan lain-lain. 




sumber : S.I.N.I

8 comments:

  1. perlu dibaiaki untuk menjadi lebih baik kann

    ReplyDelete
  2. setuju dikk
    semoga kita dpt perbaiki diri kita kearah yg lebih baik ... aminn ;)

    ReplyDelete
  3. Cik Zaniff
    Ieda
    Mazliza

    -InsyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  4. kak asma selalu buat yang no.2 tuh...alaa patutla...nyesal...lepas ni memang tak buat dah camtu..thanks sebab share kt belog :)

    ReplyDelete
  5. asma azuani :
    -ermm..lebih kurang sama la kak..hehe..sy pun kdng gitu..
    pasni kalau x cukup duit, diam2 je..hehe..welcome..ni pun jmpa kat fb.. sj share kat sini..mngkin ada yng terlepas pndangkan..

    ReplyDelete
  6. didiey :
    -welcme..sharing is caring.. :)

    ReplyDelete

Sponsor

Comments